رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان: ضرورت کشت محصولات آب دوست در فصل پاییز

پایگاه خبری Da1news: سیدعماد شاهرخی بیست و پنجم فروردین ماه در جلسه الگوی کشت و برآورد میزان خسارت سیل به مزارع و باغات لرستان اظهار کرد: طبق توافقات صورت گرفته با امور آب استان در زمینه استفاده از آب‌های جاری، رودخانه‌ها، ایستگاه‌های پمپاژ، سدها و… برای کشت محصولات بهاره مشکلی وجود ندارد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از ایسنا، وی افزود: اما در سال‌های گذشته به لحاظ مشکلات سطح ایستابی آب‌های زیرزمینی کاهش داشته‌اند و بیلان منفی دارند و به همین دلیل راهکارهایی با همکاری امور آب برای کشت محصولاتی همچون سیب‌زمینی، چغندرقند و… در نظر گرفته شده که استفاده از نوار تیپ برای آبیاری و اینکه این محصولات به سمت کشت‌های پاییزه و زمستانه بروند تا آب‌های کمتری مصرف کنند.

شاهرخی بیان کرد: راهکار دیگر این است که باید به سمت تولید پایدار برویم و نمی‌خواهیم در یک مدت کوتاه هرچه منابع داریم را مصرف کنیم بلکه باید به فکر آیندگان نیز باشیم و لذا ضرورت دارد تا برای کشت محصولات و برنامه‌های اعلام شده از سوی وزارت جهاد برنامه‌ریزی لازم را داشته باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: برای کشت برنج کماکان در استان محدودیت داریم اما برای محصولات سیب‌زمینی، چغندرقند، ذرت علوفه‌ای و دانه‌ای و… در حاشیه رودخانه‌ها، ایستگاه‌های پمپاژ آب از رودخانه‌ها، شبکه‌های زیر سدها و… محدودیتی وجود ندارد.

وی بیان کرد: با توجه به بارش‌های این چند روز اخیر در اراضی حاشیه رودخانه‌ها، کلنی زنبورعسل، مزارع و … خسارت‌هایی وارد شده است.

شاهرخی افزود: مقرر شد تا برآورد خسارت به صورت دقیق و جامع صورت بگیرد و به وزارت جهاد کشاورزی اعلام شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: در جلسه الگوی کشت استان برای اجرای الگوی کشت بهاره تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *