قنات شهرستان فامنین بازسازی و مرمت می شود/ ۶۰ هزار میلیون ریال اعتبار بازسازی

پایگاه خبری DA1news: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین از بازسازی و مرمت ۱۸ رشته قنات در شهرستان فامنین خبر داد و گفت: اعتبار بازسازی قنوات شهرستان بالغ بر ۶۰ هزار میلیون ریال است.

به گزارش اخبار رزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان، منصور خزایی با اشاره به ۸۰ رشته قنات شهرستان فامنین اظهار کرد: در سال جاری پنج رشته قنات با اعتبار ۲۰ هزار میلیون ریال در روستاهای طمه‌چی، قلعه‌جوق، دهلق، زاغلیجه و کله‌سر بازسازی و نوسازی شده است.

وی در ادامه افزود: اعتباری نیز به منظور بازسازی ۱۳ رشته قنات در روستاهای قزلحصار، دهلق، آجرلو، باباحصاری، کنیزان، صادقلو، گل‌خندان، معدن کوه، قلقل‌آباد، صیدآباد، قشلاق و قموشانه به مبلغ ۴۰ هزار میلیون ریال به شهرستان اختصاص یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین یادآور شد: این مهم با مشارکت پیمانکاران و به کارگیری نیروهای بومی در روستاها در حال انجام است.

وی با تاکید بر اینکه لیست همه قنواتی که نیاز به بازسازی و نوسازی دارند با اولویت بندی و مطالعه اولیه آماده شده است تصریح کرد: در حال حاضر پیگیر تامین اعتبار مورد نیاز هستیم به نحوی که با تامین اعتبار، نسبت به اجرایی کردن این پروژه‌ها اقدام خواهد شد.

خزایی در ادامه به احداث کانال آبرسانی در چهار روستای شهرستان اشاره کرد و یادآور شد: احداث کانال آبرسانی با اعتبار ۸ هزار میلیون ریال در چهار روستای مبارکین، صادقلو، چپقلو و راستگویان به طول ۶۰۰ متر انجام گرفته است.

وی تکمیل پرونده‌های مذکور همچنین مطالعات را در دست پیگیری دانست و گفت: پیگیری لازم در راستای تامین اعتبار در کمیته برنامه ریزی شهرستان به عمل آمده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین در دیگر بخش سخنانش با اشاره به اینکه امسال اعتباری به مبلغ ۲ هزار و ۳۰۰ میلیون ریال برای احداث استخر در شهرستان در نظر گرفته شده است بیان کرد: این استخر در روستای معدن کوه بخش پیشخور و به ابعاد ۱۵*۱۲*۱ متر در حال احداث است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه امسال برای ۱۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان طرح آبیاری بارانی آماده شده است اضافه کرد: این طرح با اعتبار بلاعوض ۶۰ هزار میلیون ریال آماده اجراست به طوری که در صورت تامین اعتبار اجرا می‌شود.