سامانه نوین آبیاری استان قزوین در قالب ۲۰ طرح اجرا و عملیاتی شد

پایگاه خبری DA1news: مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از تجهیز سامانه نوین آبیاری در سطح ۴۰۵ هکتار از اراضی کشاورزی این استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نصرت الله نیکو افزود: این میزان سامانه نوین آبیاری در قالب ۲۰ طرح اجرا و عملیاتی شده است.
وی اظهار داشت: در حال حاضر با این میزان اجرای سامانه نوین آبیاری این استان رتبه هشتم کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: همچنین اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی این استان در سطح ۳هزار و ۱۹۹ هکتار در دست اجرا است که میانگین پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها بیش از ۶۲ درصد است.

به گفته وی، تعهد این استان برای اجرای طرح‌های نوین آبیاری تا پایان سال جاری سه هزار هکتار است که در صورت تخصیص اعتبار به موقع و کافی اجرا خواهد شد.

به گفته وی ؛ تاکنون ۶۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین به روش های آبیاری نوین تجهیز شده است.

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تاکید کرد: اجرای طرح‌های سامانه نوین آبیاری در اراضی کشاورزی استان ضمن کاهش مصرف آب در اراضی به افزایش بهره‌وری کمک می‌کند چرا که با توجه به محدودیت و کمبود منابع آبی در استان راهی جز تجهیز اراضی کشاورزی به سامانه نوین آبیاری وجود ندارد.