بهراملو: یک چهارم اراضی کشاورزی نهاوند را باغات تشکیل می‌دهند

پایگاه خبریDA1news:  رئیس سازمان جهاد کشاروزی استان همدان گفت: از ۸۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی در شهرستان نهاوند ۲۰ هزار هکتار معادل یک چهارم اراضی کشاورزی به باغات اختصاص دارد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاروزی استان همدان، رضا بهراملو در حاشیه سفر شهرستانی به نهاوند با بیان اینکه این شهرستان از قطب‌های کشاورزی استان همدان به شمار می‌رود اظهار کرد: در نهاوند ۲۳ واحد تولیدی دام سنگین، ۲۱ واحد دام سبک، یک واحد مرغ مادر، ۷۰ واحد مرغ گوشتی، یک واحد مرغ تخم گذار، سه واحد سایر ماکیان، ۶۶ واحد شیلات، ۴۲۹ واحد زنبورداری، یک واحد کشتارگاه صنعتی و ۴ کارخانه خوراک دام و طیور وجود دارد.

وی در بخش دیگر با بیان اینکه استان همدان با بحران شدید آب مواجه و ۷۰ درصد به آب‌های زیر زمینی وابسته است تاکید کرد: در شمال استان با مشکل شدید آبی به دلیل افت سطح آب‌های زیرزمینی مواجه هستیم، اما در نهاوند به برکت رودخانه‌ها وضعیت بهتری حاکم است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه امروز از ۸۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی در شهرستان نهاوند، ۲۰ هزار هکتار باغ است افزود: در حالی در سطح استان به طور متوسط ۱۵ درصد اراضی را باغات تشکیل می‌دهند از همین رو باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه نهاوند در حوزه لبنیات نیز حرف برای گفتن دارد و در استان و کشور صاحب رتبه است افزود: امروز واحدهای نیمه فعال شناسایی شدند به نحوی که به دنبال این هستیم پروانه واحدهایی که فعال نیستند را ابطال کنیم تا فضا برای توسعه واحدهای فعال فراهم شود.

بهراملو در ادامه تاکید کرد: تمام تلاش ما بر این است خاک‌های کلاس یک و ۲ برای تولیدات زراعی و باغی باقی بماند و کلاس سه به بالا به واحدهای صنایع تبدیلی و … اختصاص یابند.

وی در بخش دیگر از سخنانش خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم حالت قدیمی روستاها را با رعایت استانداردها احیا کنیم به طوری که روستاها را از حالت مصرف کنندگی خارج و به مانند گذشته به تولید کنندگی سوق دهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در پایان گفت: سازمان آمادگی دارد در این حوزه پیشقدم شود و در این راه روستاییان را یاری دهد.

جهت دریافت اخبار در کانال ایتای DA1news کلیک نمایید