عسکری: رسیدن به بازارهای حوزه خلیج فارس نیازمند برنامه ریزی

پایگاه خبری Da1news: رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع‌طبیعی و محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به نزدیکی استان فارس به خلیج فارس حتما باید برنامه‌ریزی کنیم تا بتوانیم بازارهای حوزه‌ی خلیج فارس را به دست بیاوریم که نیاز به هموار کردن مسیر است.

به گزارش اخبار کشاورزی Da1news به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، محمدجواد عسکری در حاشیه نشست بررسی مشکلات کارخانجات فرآورده‌های لبنی این استان تصریح کرد: هموار کردن مسیر در راستای امنیت سرمایه‌گذاری است که فضا را ایجاد کنیم، فضا سازی شود تا بتوانیم به نقطه مطلوبی در این زمینه دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه استان فارس در بخش کشاورزی به دلیل اقلیم‌های متنوع ظرفیت و قابلیت بسیار خوبی درتولید محصولات کشاورزی به طور خاص محصولات لبنی دارد، افزود: اگر بخوایم محصول خوبی در حوزه‌ی لبنیات تولید کنیم هم باید حمایت و پشتیبانی کنیم هم مشکلات را احصا کرده تا شاهد اتفاقات خوبی باشیم.

نماینده مردم شهرستان های داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه استان فارس در سطح کشور جزو استان‌های مهم تولید کننده‌ی مواد لبنی است که از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند، اظهار کرد: متاسفانه مقداری همراهی‌ها و همکاری‌ها در حوزه‌ی بین بخشی در استان فارس کم است که موجب گله مندی شده است.

او به ضرورت تامین نقدینگی برای واحد های لبنی و مشکلات صادرات و تعرفه های آن نیز پرداخت و ابراز کرد: قطع به یقین تلاش خواهیم کرد و پیگیر حل این مشکلات خواهیم بود، نگاه ما این است که دستگاه نظارتی با دقت، تدبیر و درایت مسائل و مشکلات این بخش را هم بشنوند و در راستای حل آن تلاش کنند.

عسکری با اشاره به شعار سال ” مهار تورم و رشد تولید” بیان کرد: صنایع لبنی در بخش کشاورزی به راحتی می‌تواند در مهار تورم تاثیرگذار و رشد تولید محصول با کیفیت تر را به همراه داشته باشد. صادرات این محصولات ارزآوری بسیار خوبی دارند که می تواند در تحقق شعار سال اثر گذار باشد.

نشست بررسی مشکلات کارخانجات فرآورده‌های لبنی استان فارس با حضور مجتبی دهقان پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، علیرضا واحدی پور معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی و عبدالمجید رنجبر معاون بهبود تولیدات دامی این سازمان و نمایندگان شرکت های تولید کننده محصولات لبنی استان فارس برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *