خیام نکویی: از تمام ظرفیت های موجود برای کمک به باغداران استفاده می کنیم

پایگاه خبری DA1news: رییس سازمان تات در گفت و شنود با باغداران انار ساوه گفت: در مورادی که هزینه های سنگینی به باغداران وارد می شود می توانیم از ظرفیت های بسیج، سازمان نظام مهندسی استفاده کنیم.

سیدمجتبی خیام نکویی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس تات در خاتمه مراسم افتتاحیه دومین جشنواره ملی انار ساوه، ضمن بازدید از غرفه های حاضر در نمایشگاه انار از نزدیک با مشکلات و چالش های باغداران ساوه و استان مرکزی، آشنا و پیشنهاداتی در کاهش و رفع موانع تولید ارائه داد.

رییس سازمان تات در جمع مدیران جهاد کشاورزی استان مرکزی و همچنین بهره بردارن انار گفت: در مواردی که هزینه های سنگین بر باغداران وارد می شود، با هم اندیشی و برگزاری جلسات مختلف و همچنین استفاده از دستوراالعمل های موجود می توان تا حدود زیادی بر مشکلات چیره شد.

خیام نکویی گفت: برای مبارزه با کرم گلوگاه انار که یکی از چالش های این محصول است با همکاری با موسسه تحقیقات گیاهپزشکی و همچنین استفاده از ارقام مقاوم و استفاده از بانک ژن که هم در ساوه و هم در استان یزد می توانیم راه کارهای مناسبی برای مبارزه با این آفت پیدا کنیم.

وی افزود: انجام تحقیقات در خصوص مبارزه با آفات، زمانبر است، ولی نباید مشکل به حاشیه برود و باید راهکارهای میان مدتی را با هم اندیشی همه محققان و همچنین باغداران مطرح و اجرا کنیم.

خیام نکویی در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص اهمیت شناسنامه دار کردن باغات کشور گفت: شناسنامه دار کردن باغات کشور از مهمترین مسائل در خصوص رفع قسمت زیادی از مشکلاتی است که با آن مواجه هستیم که معاونت محترم باغبانی وزارت جهاد، مستمر و پیگیرانه به دنبال اجرای دقیق آن هستند.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی در این بازدید محمدمهدی قاسمی معاون سازمان و رئیس بخش تحقیقات آموزش و ترویج کشور، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی و همچنین رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان مرکزی و مدیران جهادکشاورزی استان و ساوه حضور داشتند.

 

ویدئو کامل این گزارش را در کانال آپارات DA1news.com ببینید: