زیرساخت‌ها کشاورزی مازندران، سنتی است و باید علم به مزرعه و کشاورزان منتقل شود

پایگاه خبری DA1news: بابک مومنی گفت: در زیرساخت‌های کشاورزی استان عقب ماندگی تاریخی داریم و این زیرساخت‌ها سنتی است و با اینکه دانش لازم را داریم اما این دانش کافی نیست. باید علم تولیدات گیاهی باید به مزرعه و کشاورزان منتقل شود.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از مازندپاج، بابک مومنی سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران در پنجمین جلسه کشت پاییزه که با حضور مدیران جهاد کشاورزی شهرستان ها و اعضای ستاد برگزار شد، گفت: از عوامل دخیل در کشت پاییزه و اقدام به موقع برای کشت محصول سپاسگزاری می‌کنم.

وی ادامه داد: پل بین علم و عمل در جهاد کشاورزی، تولیدات گیاهی است و برای رسیدن به استانداردهای جهانی در این حوزه فاصله داریم که لازم است برای رسیدن به این استانداردها تلاش مضاعف داشته باشیم.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: در حوزه دانش و علم تولیدات گیاهی از میانگین جهانی بالاتر هستیم که این علم و دانش باید در حوزه اجرا به کار گرفته شود.

وی خواستار انتقال دانش به مزرعه شد و گفت: مومنی با بیان اینکه سطح سبز و سطح برداشت محصولات باید همخوانی داشته باشد، گفت: به هیچ عنوان اختلاف آمار در کشت پاییزه به بهانه آفت زدگی بجز در موارد بلایا و بحران‌های طبیعی قابل پذیرش نخواهد بود.

وی ادامه داد: هر ساله کشت پاییزه را بعنوان افزایش ضریب کشت و ارتقاء عملکرد استان نگاه می کردیم اما امسال تفاوت دیگری دارد و آن اینکه چون کشت بهاره پرتنشی را پشت سر گذاشتیم، کشت پاییزه امید و معیشت کشاورزان است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: اگر در معیشت کشاورز تنشی وارد شود تولید دچار خدشه می شود و از اکنون تجربیات امسال باید چراغ راه سال آینده باشد.

وی تصریح کرد: اگر امسال در تامین بذر دچار مشکل شدیم سال آینده نباید این مشکل مشاهده شود و باید ارزیابی درست و منطقی داشته باشیم و تکرار چالش ها بیانگر عدم اراده لازم برای حل مشکل است.

مومنی بیان کرد: هر اختیاری که رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در حوزه تولیدات گیاهی دارد معاون بهبود تولیدات گیاهی بنده از تمام آن اختیارات برخوردار است و بعنوان فرمانده کشت پاییزه در سال زراعی جاری است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: قرار نیست منتظر بحران باشیم و در آن دست و پا بزنیم بلکه باید مرکز تحقیقات بعنوان دیده بان بخش کشاورزی با پیش بینی درست، هشدارها و راهکارهای لازم را ارایه کند.