کیانوش حق نما: آفت کش های بیولوژیک جایگزین مناسبی برای مبارزه شیمیایی

پایگاه خبری DA1news: کیانوش حق‌نما مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان گلستان اظهار کرد: این محصولات بیولوژیک و تجهیزات غیرشیمیایی در کشور به تولید انبوه رسیده و جایگزین مناسبی برای مبارزه شیمیایی در گلخانه ها، باغ ها و مزارع است.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی، با حضور مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان گلستان، همایش و کارگاه آموزشی محصول سالم با عنوان کاربرد کود و آفت کش های بیولوژیک در راستای تولید محصول سالم در استان گلستان برگزار شد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی گلستان طی سخنانی در این همایش گفت: با فرهنگ سازی و استفاده از قارچ‌کش و آفت‌کش های بیولوژیک کاهش خطرات بهداشتی و آلودگی های زیست محیطی خواهد داشت و امکان تولید محصول سالم افزایش چشمگیری خواهد یافت.

حق‌نما با بیان اینکه هزینه‌ مبارزه غیرشیمیایی کمتر از هزینه‌های مبارزه شیمیایی با آفات است افزود:در کارگاه های آموزش‌ ترویجی برای بهره‌برداران، ضرورت توجه به جایگزینی روش‌های بیولوژیک، اهمیت تولید محصول سالم و حرکت به سوی پایداری کشاورزی همواره مورد تاکید است.

این گزارش حاکیست؛ در این همایش کارشناسان و متخصصان کشاورزی و توزیع کنندگان نهادهای کشاورزی حضور داشتند.

به گزارش خبرنگار اخبار روزانه کشاورزی، این همایش که ۹ مهر ماه با همکاری بخش خصوصی شرکت دانش بنیان تولید کننده قارچش بیولوژیک برگزار شد،