خسرو شهبازی: حمایت های انجام گرفته موجب افزایش 20درصدی جوجه ریزی شد

پایگاه خبری DA1news: رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: سال‌های گذشته ماهانه چهار میلیون قطعه جوجه‌ریزی در استان انجام می‌ شدکه این میزان در یکسال اخیر به بیش از پنج میلیون قطعه رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری DA1news به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، خسرو شهبازی با اعلام این خبر ، درباره علت این افزایش، افزود: حمایت دولت از تولید کنندگان مرغ و همچنین سلامت جوجه و مرغ‌های تولیدی استان از نظر عدم ابتلا به بیماری‌هایی مثل آنفلوانزای مرغی و نیوکاسل هم می‌تواند در این زمینه موثر بوده باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهارکرد: در تیرماه پنج میلیون و ۴۳ هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری های استان ثبت شده است و نیاز جوجه ریزی استان چهار میلیون و ۲۰۰ تا ۴۰۰هزار قطعه است.

شهبازی ادامه داد: از ابتدای مرداد ماه تاکنون چهار میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی ثبت شده‌ و پیش بینی می‌شود این مقدار افزایش یابد و تا پایان ماه به پنج میلیون قطعه برسد.

وی با بیان اینکه نیاز استان و استان‌های همجوار چهار میلیون قطعه جوجه در ماه است، گفت: در ماه بیش از یک میلیون قطعه میزان تولید افزایش یافته و سعی می‌شود تا در تامین نیاز بازار کمبودی وجود نداشته باشد.

شهبازی با اشاره به اینکه در صورت مازاد بودن تولید مرغ شرکت پشتیبانی امور دام آماده خریداری و ذخیره سازی گوشت مرغ است،اضافه کرد: متوسط مصرف سرانه گوشت مرغ کشور ۲۶ کیلوگرم برآورد شده‌ است.