توسعه کشت نباتات علوفه‌ای دیم اولویت مهم جهاد کشاورزی قزوین است

پایگاه خبری DA1news: اصلاح الگوی کشت و توسعه کشت نباتات علوفه‌ای دیم از اولویت های مهم سازمان جهاد کشاورزی کشاورزی استان قزوین است.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، با توجه به نقش و اهمیت بذر در افزایش کمی و کیفی تولید و ارتقا سطح بهره وری و تحقق امنیت غذايي ، معاون بهبود تولیدات گیاهی، مدیر زراعت، رییس اداره فن آوری های مکانیزه ، مسولین مراکز جهاد کشاورزی و سایر کارشناسان فنی و اجرایی و ترویجی استان قزوین از مرکز بوجاری بذر برادران هاتفی واقع در شهرستان چهار برج استان آذربایجان غربی بازدید کردند.

در این بازدید ضمن آشنایی از روند تولید و بوجاری انواع بذور علوفه شامل یونجه (ارقام آذر و امید)، خلر، ماشک و اسپرس در خصوص مسایل مختلف مرتبط با توسعه کشت این محصولات بحث و تبادل نظر شد.

لازم به ذکر است مرکز بوجاری برادران هاتفی بر اساس برنامه ابلاغی بالغ بر ۸۰۰ تن انواع بذور علوفه را در سالجاری تولید و عرضه خواهد کرد.

در حاشیه این مراسم، هماهنگی لازم با دکتر روستایی رییس موسسه تحقیقات دیم کشور در خصوص تامین و تدارک بذور مورد نیاز جهت احداث پایگاه های نوآوری مشتمل بر pvs و… انجام شد.