خیام نکویی: باید از بستر بخش خصوصی در آموزش و ترویج بهره‌برداران بهره‌مند شد

پایگاه خبری DA1news: رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با تاکید بر لزوم ایجاد بسترهای لازم به منظور مردمی‌سازی ترویج و انتقال یافته‌های تحقیقاتی به عرصه افزود: ‌باید از بستر بخش خصوصی در آموزش و ترویج بهره‌برداران بهره‌مند شد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان تات، سید مجتبی خیام‌نکویی معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به ظهور و بروز ترویج مردمی و دانش‌بنیان‌ها خاطرنشان کرد: یکی از بحث‌های مهم در راستای امنیت غذایی کشور، آموزش و ترویج کشاورزی دانش‌بنیان و بهره‌ور است.

وی ایجاد تحول ترویجی در نحوه انتقال دانش و فناوری به عرصه را از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی خواند و گفت: موسسه آموزش و ترویج کشاورزی باید در این راستا برنامه‌ریزی و حرکت کند.

خیام‌نکویی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و توجه ویژه دولت مردمی سیزدهم به ارتقای بهره‌وری و دانش‌بنیان شدن بخش کشاورزی، بر ایفای نقش بهره‌وری سازمان تات در همه بخش‌های کشاورزی تاکید کرد و دانش‌بنیان کردن بخش کشاورزی توام با بهره‌وری را از راهبردهای مهم سازمان برشمرد.

وی با اذعان بر این که سازمان تات خط مقدم پاسخگو بودن به حل مشکلات بخش کشاورزی است، لزوم تعامل موسسات و مراکز تحقیقات ملی و استانی در حوزه‌های تخصصی و اشتراکی در راستای افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی را مورد تاکید قرار داد.

رییس سازمان تات با اشاره به آمار تولید گندم کشاورزان نمونه و مقایسه آن با میانگین تولید گندم در کل کشور گفت: موسسه آموزش و ترویج کشاورزی ‌باید به صورت ویژه در راستای بهبود فاصله میانگین تولید گندم کشور با تولید گندم کشاورزان نمونه تلاش کند.