هشدار مصرف سم تقلبی تیوسیكلام هیدروژن اكسالات اس پی 50 درصد

پایگاه خبری DA1news: معاونت کنترل آفات سازمان حفظ نباتات کشور در خصوص مصرف سم تقلبی تیوسیکلام هیدروژن اکسالات SP50% هشدار داد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفظ نباتات کشور مبنی بر گزارشهاي واصله مبنی توزیع آفت کش تیوسیکلام هیدروژن اکسالات SP50% با درج نام کمپانی جیانگسو از کشور چین در بسـته بندي یک کیلوگرمی منتسب به شرکت وارد کننده کیمیا گوهر خاك و تاریخ تولید 2022/3/25 در سطح مناطق، به آگاهی می رسانـد براساس بررسـی هاي بعمل آمده در مورد سوابق صدور مجوز هاي تدارك آفت کش ها، عوامل دخیل در امر تدارك و توزیع ترکیب ذکر شده، فارغ از ضوابط فنی و قانونی حاکم بر موضوع و بدون اخذ مجوز از این سازمان، مبادرت به تأمین و توزیع آن نموده اند.

بر همین اساس به اطلاع همگان می رساند از تهیه ، توزیع و مصـرف ترکیب فوق خوداری نمایید .مراتب توسـط اکیپ هـاي فنی نظارتی مربوطه در اسـتان مورد پیگیري قرار گرفته و با خاطیان برابر مقررات و موازین قانونی، برخورد لازم صورت خواهد گرفت.

بـدیهی است هرگونه خسارت ناشـی از کاربرد ترکیب مذکور متوجه تولیدکنندگان، فروشـندگان، توزیع کنندگان و مصرف کنندگان آن خواهد بود.

همچنین بنا بر اظهار شرکت تدارك کننده وجوه افتراق سموم تقلبی و اصلی به شرح زیر است:

-1 سم تقلبی داراي تاریخ تولید 2022/3/25 در بسته بندي یک کیلو گرمی، ساخت کمپانی جیانگسو از کشور چین

2- سم اصلی داراي تاریخ تولید NOV 2019 در بسته بندي پنجاه گرم، ساخت کمپانی جیانگسو از کشور چین