برداشت یک و نیم میلیون تن محصولات کشاورزی در بوشهر

پایگاه خبریDA1news: مدیر کل دفتر سرمایه گذاری و اشتغال استانداری بوشهر گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۱.۵ میلیون تن محصولات کشاورزی در استان بوشهر برداشت شود.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر، ضرغام حیدریه اظهار داشت: امسال پیش بینی می‌کنیم بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصول زراعی و باغی در استان برداشت شود.

وی با اشاره به آغاز برداشت کنجد در استان گفت: پیش بینی می‌شود حدود پنج هزار تن کنجد از مزارع استان برداشت شود.

همچنین کبری توکلی با اشاره به وضعیت کشت کنجد در استان اظهار داشت: مناسب‌ترین زمان کاشت کنجد از اواخر خرداد تا دهه سوم تیر است.

وی افزود: شهرستان‌های دشتستان، دشتی، تنگستان مهمترین کانون‌های تولید کنجد در استان به شمار می‌رود و امسال چهار هزار و ۸۰۰ هکتار از ارقام مختلف بومی استان و مقاوم به ریزش که به دور کمتری آب نیاز دارد کاشته شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بیان کرد: کوتاه بودن دوره تولید، کم آب بر بودن، وجود کارگاه‌های روغن گیری و فرآورده‌های جانبی در استان، وجود بذر‌های مناسب اقلیم استان، وجود دانش تولید در بین کشاورزان و درآمد اقتصادی مطلوب باعث شده است تا کشاورزان بوشهری کنجد را به عنوان یک محصول تابستانه و کم آب بر بعد از برداشت غلات به عنوان محصول دوم کشت کنند.