بهراملو خبر داد: تامین اعتبار الگوی کشت در دست پیگیری است / ثبت جهانی یونجه همدانی

پایگاه خبری DA1news: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه تامین اعتبار الگوی کشت در دست پیگیری است گفت: چنانچه اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی الگوی کشت تامین شود طرح با قوت اجرا می‌شود.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان رضا بهراملو در دومین سفر شهرستانی به همدان ضمن گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: اقدامات جهاد کشاورزی با محوریت حفظ منابع انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه حفظ منابع به امنیت غذایی منجر می‌شود افزود: حفظ خاک حاصلخیز به ویژه کلاس ۱ و ۲ از الزامات است چراکه تنها ۲۹ درصد از اراضی کشور کلاس ۱و ۲ است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان یادآور شد: افزایش تولید، مصرف بهینه از آب و حفظ خاک اولويت جهاد است که در این راستا الگوی کشت در شهرستان به عنوان پایلوت کشور مد نظر است.

وی با تاکید بر اینکه محاسبات فنی، تاثیر مستقیم طرح بر تولید و جزئیات آنالیز شده است ادامه داد: اقتصاد کشاورز و سیاست‌های کلان توامان با هم باید در اجرای الگوی کشت دیده شود.

بهراملو با اشاره به اینکه تامین اعتبار الگوی کشت در دست پیگیری است خاطرنشان کرد: چنانچه اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی الگوی کشت تامین شود طرح با قوت اجرا می‌شود.

وی در بخش دیگر با بیان اینکه یونجه همدانی قابلیت ثبت جهانی دارد گفت: این محصول با رقم خاص همچنین خواص شگفت انگیز دارویی در دستور ثبت جهانی قرار گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در حوزه سورت و بسته‌بندی نیز یادآور شد: تولید در استان با قوت پیگیری می‌شود اما در بخش بسته‌بندی باید تغییر رویه ایجاد شود.

وی در ادامه اضافه کرد: بسته‌بندی با شفافیت تاریخ تولید، بازار پسندی صادراتی به همراه دارد از همین رو رویکرد بهره‌وری اقتصادی افزون بر بهره‌وری فیزیکی از جمله افزایش کیفیت و کمیت محصول در دستور کار قرار خواهد گرفت.