بهراملو: با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال 36 پروژه در استان همدان عملیاتی شد/ مشخصات یکصد طرح تشریح شد

پایگاه خبری DA1news: رئیس سازمان جهاد کشاورزی‌ استان همدان گفت: ۷۰ پروژه بهینه سازی آب کشاورزی در ۷۰ روستای تویسرکان کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی آن آغاز شد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان، رضا بهراملو در حاشیه آیین کلنگ‌زنی و شروع عملیات اجرایی یکصد پروژه بهینه‌سازی آب کشاورزی استان در شهرستان تویسرکان با بیان اینکه ۷۰ پروژه از یکصد پروژه در ۷۰ روستای تویسرکان کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی آن آغاز شد افزود: مجری طرح سازمان بسیج سازندگی استان همدان از محل قرارداد قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و کارفرمای پروژه سازمان جهاد کشاورزی استان همدان است.

بهراملو در تشریح مشخصات یکصد طرح گفت: ۴۸ پروژه کانال آبرسانی در ۴۸ روستای تابعه شهرستان‌های تویسرکان، همدان، اسدآباد، کبودراهنگ، فامنین و ملایر با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال کلنگ زنی شد.

وی با تاکید بر اینکه ۳۶ پروژه بازسازی و نوسازی قنوات در ۳۶ روستای تابعه شهرستان‌های استان آغاز شد تصریح کرد: این طرح در شهرستان‌های تویسرکان، همدان، ملایر، نهاوند و اسدآباد با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال در قالب ۲۷ پروژه در تویسرکان و ۹ پروژه در سایر شهرستان‌ها عملیاتی می‌شود.

رئیس سازمان‌های جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه ۱۰ پروژه انتقال آب با لوله در شهرستان‌های استان با اعتبار ۱۸۰ میلیارد ریال شروع شد افزود: احداث ۶ پروژه استخر ذخیره آب کشاورزی در ۶ روستای تابعه شهرستان‌های همدان، کبودراهنگ و بهار با ۲۰ میلیارد ریال آغاز شد.

وی به شماری از مزیت‌های طرح اشاره کرد و گفت: افزایش راندمان آبیاری با جلوگیری از هدررفت آب در مسیرهای انتقال و افزایش بهره‌وری همچنین مصرف بهینه آب از مزایای این طرح است.

بهراملو محل تامین اعتبار طرح را ۴۵۰ میلیارد ریال از مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت و ۳۵۰ میلیارد ریال از منابع استانی و ملی سازمان جهاد کشاورزی استان دانست.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اعتبار دولتی طرح ۸۰۰ میلیارد ریال، آورده بهره‌برداران ۱۲۰ میلیارد ریال و هزینه طرح ۹۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با تاکید بر اینکه ۱۰ هزار خانوار از طرح بهینه‌سازی آب کشاورزی بهره‌مند می‌شوند تصریح کرد: در دهه فجر امسال ۹۱ پروژه در بخش کشاورزی به ارزش ۷۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد اگرچه تعدادی از این طرحها افتتاح شده به طوری که ۴ هزار و ۵۰۰ شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌شود.