کشت قراردادی در ۹۱ درصد از مزارع گندم سیستان و بلوچستان اجرا شد

پایگاه خبریDA1news:  رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: طرح کشت قراردادی گندم به دلیل داشتن مزایای مناسب مورد توجه گندمکاران استان قرار گرفته بطوریکه امسال این طرح در ۹۱ درصد از مزارع گندم این منطقه اجرا شده‌ است.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی، سید محمدرضا سیدحسینی روز شنبه در گفت‌وگوی  با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه با اجرای طرح کشت قراردادی گندم تکلیف کشاورزان از همان ابتدا مشخص می‌شود، اظهارداشت: با اجرای این طرح، گندمکاران سیستان و بلوچستان با اطمینان خاطر بیشتری فرآیند کاری خود را دنبال می‌کنند که همین موضوع در نهایت موجب ارتقای کمی و کیفی سطح تولید این محصول راهبردی در مزارع استان می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای طرح کشت قراردادی به دلیل تاثیر مثبتی که در زمینه ارتقای سطح کمی و کیفی تولید محصولات کشاورزی ایفا می‌کند، عامل مهمی در پایداری امنیت غذایی نیز به شمار می‌آید، افزود: بیش‌از ۳۲ هزار هکتار گندم امسال در سیستان و بلوچستان کشت شده که از این سطح ۲۹ هزار هکتار آن تحت پوشش کشت قراردادی قرار گرفت.

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: کشت قراردادی گندم در این استان امسال نسبت به سال گذشته با چهار هزار هکتار رشد هشت برابری داشته است.

وی بیان کرد: کشاورزان شرکت کننده در طرح کشت قراردادی گندم می‌توانند محصول خود را بیمه کنند و هزینه بیمه‌نامه نیز مانند نحوه خرید کود در زمان تحویل گندم کشاورزان به دولت از مبلغ قابل پرداخت به آنان کسر می‌شود و کسانی هم که از قبل بیمه دارند می‌توانند از تخفیف ۲۰ درصدی که برای شرکت در این طرح در نظر گرفته شده، استفاده کنند.

حسینی افزود: با اقدامات مطلوب انجام شده همکاران ما در ادارات جهاد کشاورزی شهرستان‌ها از مجموع ۲۹ هزار هکتار کشت قراردادی گندم در سیستان و بلوچستان ۱۵ هزار هکتار آن تحت پوشش بیمه قرار گرفته که در استان بی‌نظیر است.

به گزارش ایرنا، طرح کشت قراردادی گندم با هدف حمایت از کشاورزان اجرا می‌شود و در آن مزایای خوبی دیده شده‌ که گندم‌کاران با استفاده از آن می‌توانند محصول خود را با سهولت بیشتری تولید کنند و در قالب خرید تضمینی به دولت تحویل دهند.

طرح کشت قراردادی گندم با هدف حمایت از کشاورزان در استان اجرا می‌شود و در آن مزایای خوبی دیده شده‌است که گندم‌کاران با استفاده از آن می‌توانند محصول خود را با سهولت بیشتری تولید کنند و در قالب خرید تضمینی به دولت تحویل دهند.

در این طرح ابتدا نیاز است تا کشاورزان اطلاعات خود را در سامانه پهنه‌ بندی به روز کنند و بعد از آن به پایگاه اطلاع رسانی شرکت بازرگانی دولتی به نشانی https://gtc.ir مراجعه نمایند و نرم افزاری که به همین منظور طراحی شده‌است را دانلود کنند.

فرآیند ثبت نام در نرم افزار ساده است و با استفاده از کد ملی و شماره تماس کشاورز صورت می‌گیرد، بعد از عقد قرار داد در نرم‌افزار و تایید شدن آن، کشاورز می‌تواند برای استفاده از مزایای مورد نظر طرح همچون دریافت کود به کارگزاری‌های شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مراجعه کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *