برگزیدگان پنجمین دوره هفته ملی کتاب کشاورزی معرفی شدند

پایگاه خبری DA1news: پنجمین دوره هفته ملی کتاب کشاورزی و منابع طبیعی کشور برگزیدگان خود را شناخت.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی، با حضور خیام نکویی معاون وزیر جهاد کشاورزی، رییس دانشگاه شهید بهشتی و معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پنجمین دوره هفته ملی کتاب کشاورزی و منابع طبیعی کشور برگزار شد.

در این مراسم که با حضور معاونین و روسای موسسات تحقیقات سازمان تات و همچنین محققان کشاورزی حضور داشتند، برگزیدگان این دوره از هفته ملی کتاب کشاورزی و منابع طبیعی کشور معرفی شدند.

این گزارش حاکیست، کتاب دانش تولید کلزا در ایران به عنوان کتاب برتر معرفی شد. این کتاب توسط مرکز نشر دانشگاهی و به سرگروهی دکتر حسن امیری اوغان منتشر شده است.

کتاب Solar Energy Advancements in Agriculture and Food Production Systems (پیشرفت های انرژی خورشیدی در سیستم های کشاورزی و تولید مواد غذایی) نوشته دکتر شیوا گرجیان دیگر کتاب برتر این دوره شناخته شده که توسط نشر Elsevier منتشر گردیده است.

همچنین کتاب راهنمای شناسایی پلانکتون در ابهای ایرانی دریای کاسپین نوشته مهندس جلیل سبک ارا و دکتر سیامک باقری به عنوان کتاب شایسته تقدیر انتخاب شد.

در قسمت مجلات علمی نیز مجلات؛ مجله بین المللی علوم و فناوری باغبانی (International Journal Of Horticultural Science And Technology) و مجله انجمن حشره شناسی ایران (Journal of Entomological Society of Iran) به عنوان مجلات برتر این دوره شناخته شدند.

در قسمت مجله ترویج برتر مجله ترویجی سبزیجات گلخانه ای از مرکز تحقیقات استان جنوب کرمان و در بخش دستنامه ها، دستنامه دکتر روح اله یوسفی با نام شناخت و کاربری ماشین های خاک ورزی نواری از موسسه تحقیقات برنج دستنامه برتر این دوره شناخته شد.

نشریه ترویجی برتر این دوره از هفته ملی کتاب کشاورزی و منابع طبیعی با عنوان صدو بیست نکته کلیدی در پرورش انار نوشته محمدرضا وظیفه شناس، علیرضا اسمعیل زاده، سمیه زارع و علی محمد یاوری از مرکز تحقیقات استان یزد اختصاص یافت.

در بخش نرم افزار کاربردی « پیش بینی سرمازدگی و راهکارهای حفاظت از محصولات کشاورزی که توسط نیکروز باقری، موحد سپهوند و میثم باقری تهیه شده بود به عنوان نرم افزار کاربردی برتر شناخته شد.

در بخش ناشران برتر این دوره از هفته کتاب کشاورزی و منابع طبیعی، نشر جهاد دانشگاهی به عنوان ناشر شایسته تقدیر  و نشر آموزش کشاورزی عنوان ناشر برتر را کسب نمودند.

این گزارش حاکیست در اختتامیه این مراسم و با حضور خیام نکویی با اهدا تقدیر نامه و لوح پنجمین دوره هفته ملی کتاب کشاورزی و منابع طبیعی کشور از برگزیدگان این دوره تقدیر به عمل آمد.