با حضور خیام نکویی نشست سامانه هوشمند امنیت غذایی برگزار شد/ مازندران به عنوان پایلوت سامانه پیشنهاد شد

پایگاه خبری DA1news: نشست بحث و تبادل نظر پیرامون سامانه هوشمند امنیت غذایی در مرکز ملی سیاست گذاری تحقیقات کشور برگزار شد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی، این نشست با حضور سیدمجتبی خیام نکویی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشور در مرکز ملی سیاست گذاری تحقیقات کشور برگزار شد.

خیام نکویی در این نشست گفت: مازندران در این زمینه قدم مهمی برداشته و با توجه به ظرفیت های استان توان انجام ماموریت های ملی را دارد.

معاون وزیر اظهار کرد:این‌ که استان مازندران در مسیر اجرایی نمودن اسناد بالادستی امنیت غذایی پیش‌قدم شده‌ است، موجب خرسندی و خوشحالیست.

بر اساس این گزارش، پیشنهاده ایجاد این سامانه در استان مازندران بصورت پایلوت مورد بحث و بررسی قرار گرفت

بابک مومنی سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران در این جلسه با برشمردن ویژگی های ممتاز کشاورزی و منابع طبیعی استان مازندران بر اولویت های تحقق این سامانه با تکیه بر اسناد بالادستی بویژه سند امنیت غذایی دانش بنیان ابلاغی ریاست جمهوری دولت مردمی سیزدهم تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، محمودی رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی مازندران، ضمن بیان این نکته که تشریک مساعی و همدلی و همراهی هم، مجموعه‌های اجرایی، تحقیقاتی و دانشگاهی از الزامات استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود است اظهار داشت که بیشترین تلاش‌ها برای ایجاد همراهی و هم‌صدایی در استان صورت پذیرفته و ماحصل آن جلسه امروز است و طرح پیشنهادی مشترک که از طرف دانشگاه و مرکز تحقیقات ارائه‌ شده است.

محمودی افزود: سامانه ملی امنیت غذایی محاسن زیادی دارد از جمله کمک به حکمرانی می‌باشد و به آینده‌پژوهی پژوهشی کمک می‌کند.
همچنین این سامانه می‌تواند نظارت و ارزشیابی برنامه امنیت غذایی را تحت کنترل قرار دهد. قطعا این سامانه بستر بسیار مناسبی برای اصلاح الگوی کشت خواهد بود.