استفاده ماسک در وسایل حمل‌ونقل عمومی اجباری می‌شود

به گزارش DA1news: مسئولان حمل و نقل عمومی از جمله هوایی و جاده‌ای اعلام کردند الزام استفاده از پوشش ماسک با ابلاغ ستاد ملی کرونا، لازم‌الاجرا می‌شود و در انتظار ابلاغ رسمی این ستاد است.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی، در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که روز شنبه برگزار شد، بر لزوم رعایت نکات بهداشتی مانند فاصله‌گذاری و استفاده از ماسک در اماکن بسته و پرازدحام تاکید شد.

همچنین بهرام عین‌اللهی -وزیر بهداشت- روز گذشته درباره الزام استفاده از پوشش ماسک به‌ویژه در اجتماعاتی نظیر هواپیما، اتوبوس، قطار، اظهار کرد: به وزیر راه گفتم که هواپیماها مدتی است ماسک نمی‌دهند و این موضوع را باید الزامی کنند؛ چراکه در هواپیما ویروس در حال گردش است و هوا بیرون نمی‌رود و در داخل کابین می‌چرخد. به همین دلیل هم ماسک زدن لازم است.

در این راستا میراکبر رضوی -سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری- در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: نکات کلی به‌صورت روزمره همیشه رعایت می‌شود؛ اما تا کنون ابلاغ جدیدی از سوی ستاد کرونا صورت نگرفت است. با وجود این ما مانند سابق تابع ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم و هر دستورالعملی که این ستاد بدهد، بر اساس آن مناسب با پروازهایمان، پروتکل لازم را به شرکت‌ها ابلاغ می‌کنیم. 

همچنین داریوش باقرجوان -مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری- به ایسنا گفت: مصوبات ستاد کرونا برای تمام دستگاه‌ها و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لازم‌الاجراست و به محض ابلاغ، به دستگاه‌ها برای اجرا اعلام می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *