استاندار گیلان تاکید کرد: حمایت توسعه صادرات کشاورزی گیلان

 پایگاه خبری اخبار روزانه کشاورزی: استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت توجه به موضوع صادرات و رفع دغدغه‌های صادرکنندگان گفت: صادراتِ کیوی و سایر محصولاتِ کشاورزی گیلان حمایت می‌شود و با توجه به ظرفیت های استان باید این مهم باید تقویت شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله عباسی روز چهارشنبه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی و کارگروه توسعه صادرات گیلان در استانداری با اشاره به بروز مشکلاتی طی سالهای گذشته در زمینه صادرات کیوی و رفع مساله اظهار کرد: زمان آغاز صادرات کیوی نیز از ۱۵ مهر به اول مهر انتقال یافته و هم اکنون مشکلی برای صادرات این محصول وجود ندارد.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به امنیت غذایی در زمینه صادرات محصولات با بیان اینکه اجازه به خطرانداختن امنیت غذایی و سلامت مردم را نمی‌دهیم، اضافه کرد: کیوی و سایر محصولات کشاورزی نباید نارس به بازار عرضه شود و این مهم در حوزه صادرات نیز باید مورد توجه جدی قرار گیرد ضمن اینکه بسته بندی صحیح و مناسب این محصول هم باید مدنظر باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به راه‌اندازی سامانه پرتودهی مایکروویو برای از بین بردن آفات برنج، فندق و بادام زمینی در استان طی هفته گذشته خاطرنشان کرد: بهره‌مندی از این ظرفیت نیز باید مورد توجه قرار گیرد ضمن اینکه نباید اجازه ورود به واسطه‌ها و دلالان داده شود.

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد زنجیره ارزش افزوده در حوزه محصولات کشاورزی ، افزود: نباید اجاره داد عده‌ای بازار تولیدات ایران اسلامی را از بین ببرند، اظهار کرد: ارتباط تنگاتنگی بین سرمایه‌گذاران، صادرکنندگان و تولیدکنندگان باید ایجاد شود و در این تعاملات و مشارکت و حضور موثر بخش دولتی نگرانی‌ها آنان را در حوزه صادرات برطرف کرد.

استاندار گیلان با بیان اینکه ضمن فراهم کردن بسترهای لازم برای صادرات کالا در حوزه‌های مختلف اعم از کشاورزی باید نظارت‌های لازم نیز انجام شود، خاطرنشان کرد: صادرکنندگان و تولیدکنندگان نباید نگران فساد محصولات باشند و کوتاهی در این ارتباط پذیرفتنی نیست.