استادار خوزستان از دانشگاهیان برای حضور در مزارع چوب شوش دعوت کرد

پایگاه خبری Da1news: استاندار خوزستان گفت: همه فارغ التحصیلان کشاورزی باید در مزارع چوب در گروه‌های ۴ الی ۵ نفره کنار روستاییان حضور یابند و با کمک بانک‌ها این زمین‌ها را آماده کشت کنند.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی Da1news به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: استاندار خوزستان در حاشیه بازدید از شرکت پاک چوب شهرستان شوش اظهار داشت: بیش از ۵٠٠ هکتار زمین توسط بخش خصوصی برای صنعت چوب آماده سازی شده است و از ابتدای کار آن کشت، نهالستان و برداشت صورت گرفته این حرکت می‌تواند در سراسر استان به ویژه در کانون‌های ریزگرد شکل گیرد.

حسینی محراب با دعوت از فارغ التحصیلان دانشگاه‌های کشاورزی جهت برگزاری کارگاه آموزشی در مزارع چوب ادامه داد: حدود٣٠٠ هزار هکتار زمین برای کشت چوب در استان فراهم شده است و بنا داریم تا خوزستان را به سرزمین سبز با وضعیت اشتغال و معیشت مناسب برای مردم تبدیل کنیم.

وی اظهار داشت: همه فارغ التحصیلان کشاورزی باید در مناطقی که این زمین‌ها قرار گرفتند در گروه‌های ۴ الی ۵ نفره کنار روستاییان حضور یابند و با کمک بانک‌ها این زمین‌ها را آماده کشت کنند.

وی ادامه داد: براساس تحقیقات برای هر ١٠ هزار هکتار زمین نیازمند یک کارخانه چوب هستیم تا چوب را تبدیل به mdf یا سایر محصولات کند و از این جهت کشور را از واردات بی نیاز کنیم.

حسینی محراب در پایان اظهار داشت: اگر این اتفاق در استان رخ دهد؛ ضمن کاهش ۴ الی ۵ درجه‌ای هوا و جذب بارندگی شاهد ورود جمع کثیری از جوانان فعال استان به بازار کار خواهیم بود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *