۹۸۴۱ تن انواع کودهای شیمیایی در استان تهران توزیع شد

پایگاه خبری DA1news: مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تهران با اشاره به مدیریت توزیع کودهای شیمیایی اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۹ هزار و ۸۴۱ تن انواع کود برای محصولات کشت بهاره بین کشاورزان این استان توزیع شد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی،علی محمدحسینی  اظهار داشت: بر اساس طرح الگوی کشت در استان تهران ۹ هزار و ۸۴۱ تُن انواع کودهای شیمیایی برای محصولات کشت بهاره توزیع شده است که از این مقدار هشت هزار و ۵۱۲ تن ازته، ۸۲۴ تن فسفاته و ۵۰۵ تن پتاسه در کارگزاری های نهادهای کشاورزی بوده و بر اساس حواله الکترونیکی به کشاورزان تحویل شد.

وی همچنین از مدیریت مصرف متعادل کودها و تاثیر آن بر رشد محصولات استراتژیک استان به ویژه گندم در مزرعه های استان تهران خبر داد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تهران خاطرنشان کرد: ما به عنوان مباشر سازمان جهاد کشاورزی استان تهران متولی اصلی تامین، تدارک و توزیع انواع کودهای شیمیایی در سال زراعی هستیم و در راه برنامه جهش تولید و ارتقاء کیفیت محصولات غلات استان تهران گام برمی داریم.

محمد حسینی افزود: امروز تغذیه گیاهی و استفاده از کودهای شیمیایی بر پایداری محصولات کشاورزی و نهایتا امنیت غذایی بر کسی پوشیده نیست و شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با بهره گیری از شرکت های دانش بنیان داخلی و حمایت از کارخانجات و شرکت های پتروشیمی و بخش عظیمی از کودهای فسفاته و پتاسه را از داخل تامین کند.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته مقدار ۴۹هزار و ۴۴۳ تن انواع کودهای شیمیایی در سطح استان توزیع شد که از این مقدارکود ۴۲ هزار و ۶۱۲ تن ازته، چهار هزار و ۷۷۴ تن فسفاته و ۲ هزار و ۵۷ تن پتاسه برای محصولات زراعی استان توزیع شد.