توسعه بخش کشاورزی با اجرای طرح جهش تولید، کشت قراردادی و اصلاح الگوی کشت

پایگاه خبری Da1news: معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: اجرای طرح جهش تولید (افزایش عملکرد در مزارع دیم)، اصلاح الگوی کشت و طرح کشت قراردادی برای این است تا به توسعه بخش کشاورزی منجر شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، علیرضا مهاجر در مراسم گرامیداشت دهه فجر در قزوین افزود: باید کارشناسان متخصص در حوزه تخصص خود بکار گرفته شوند تا بتوانند باعث تحول و پیشرفت بخش کشاورزی باشند.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: باید استفاده از ادوات و ماشین‌آلات، کشاورزی نوین را در بین کشاورزان ترویج داد تا با بکارگیری این ادوات و دانش نوین محصول بیشتری تولید شود.

مهاجر با بیان این که استان قزوین می‌تواند در اجرای بیشتر طرح‌های بخش کشاورزی به عنوان پایلوت و الگو باشد، افزود: استان قزوین با داشتن پتانسیل مستعد و مناسب تحقیقاتی می‌تواند الگو و پایلوت برای حوزهای مختلف کشاورزی باشد که مستلزم اراده، اعتقاد، پیگیری و تخصص است.

وی با تاکید بر این که باید در گندم به خودکفایی کامل برسیم، اظهار داشت: در حال حاضر ۲ میلیون هکتار ار اراضی کشاورزی کشور به کشت گندم آبی اختصاص دارد، از سال گذشته بر خرید تضمینی گندم تمرکز کرده‌ایم و از ۴ میلیون و ۵۰۰ تن به ۷ میلیون و ۵۰۰ تن خرید تضمینی گندم دست یافته‌ایم.

دفتر ستاد الگوی کشت و کشاورزی قراردادی در استان قزوین افتتاح شد

بنا به این گزارش، به مناسبت ایام دهه فجر، دفتر ستاد الگوی کشت و کشاورزی قراردادی استان قزوین با حضور معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی، محمدحسین عطایی سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان و دیگر مسوولان بخش کشاورزی استان افتتاح شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در مراسم افتتاحیه این دفتر گفت: در راستای تدوین برنامه الگوی مناسب کشت در شرایط اقلیمی استان مطابق با منابع آبی موجود و شرایط اجتماعی و اقتصادی و تنظیم بازار تولید محصولات کشاورزی این دفتر آغاز به کار کرده است.

علی راه انجام اضافه کرد: این ستاد در برنامه‌های زراعی و باغی و جانمایی واحدهای دامپروری و آبزی پروری توصیه‌های لازم را به کشاورزان تحت پوشش ارایه خواهد داد.

وی تاکید کرد: عملیاتی شدن الگوی کشت وابستگی مستقیم به همکاری دستگاه‌ها و غیردولتی و دولتی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *