گردشگری کشاورزی موجبات تحول اقتصادی برای توسعه کسب و کارهای کوچک و متوسط

پایگاه خبری DA1news: همایش گردشگری کشاورزی به میزبانی استان گلستان و با حضور رییس، معاونین مسوولان مدیران کل خانواده بزرگ جهادکشاورزی استان گلستان، مدیران دستگاههای اجرایی، محققین، دانشگاهیان، اصحاب رسانه و مزارع گردشگری استان در محل توسکستان مزرعه گردشگری کشاورزی فانوس جنگل برگزارشد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی، همزمان با برگزاری همایش گردشگری کشاورزی در استان گلستان دکتر سیدمجتبی خیام نکویی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در پیامی به این مناسبت گردشگری کشاورزی را به عنوان راهبردی توانمند و دارای مزیت نسبی، که می تواند موجبات تحول اقتصادی را از طریق کارآفرینی برای توسعه کسب و کارهای کوچک و متوسط فراهم آورد، خواند.

در پیام رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی آمده است؛

توسعه گردشگری کشاورزی در مناطقی دارای تنوع اقلیمی و ظرفیت‌های بالا یکی از راهبردهایی تقویت نواحی روستایی می باشد. در اقتصاد ایران، گردشگری کشاورزی با توجه به گوناگونی محیطی و مزیت های نسبی موجود در آن به عنوان یکی از عرصه‌های تنوع بخشی به اقتصاد روستایی مدنظر می باشد. امروزه همه مسئولین وزارت جهاد کشاورزی برای بهبود شرایط اقتصادی و توسعه روستاها تلاش می‌نمایند.
گردشگری کشاورزی به عنوان راهبردی توانمند و دارای مزیت نسبی، می تواند موجبات تحول اقتصادی را از طریق کارآفرینی برای توسعه کسب و کارهای کوچک و متوسط فراهم آورد. در واقع گردشگری کشاورزی ویترین نمایش ظرفیت‌های بخش کشاورزی بر مبنای خلاقیت و نوآوری در عرصه‌های کشاورزی است. این موضوع به عنوان فرصتی برای افزایش درآمد روستاییان، ایجاد اشتغال، ترویج محصولات مزرعه و تولید درآمد اضافی، انتقال تجربیات تفریحی و آموزشی به مخاطبان،توسعه گردشگری سبز و حفظ زیست بوم می‌باشد. قطعاً گردشگری کشاورزی می‌تواند انقلابی در حوزه کاهش بیکاری و مهاجرت معکوس به روستاها و بهبودسطح رفاه کشاورزان و تولید کننگان بخش کشاورزی را رقم بزند.
استان گلستان با توجه به پتانسل‌های فراوان در بخش کشاورزی و گردشگری می‌تواند یکی از مناطق مهم در توسعه گرشگری کشاورزی کشور باشد. امید است با برگزاری چنین همایش‌هایی شاهد توسعه بیشتر بخش کشاورزی باشیم.