کودهای مورد نیاز کشاورزان استان تهران با قیمت یارانه‌ای توزیع می‌شود

پایگاه خبری Da1news:  سرپرست مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: در حال حاضر ذخایر استان متناسب با حجم نهاده‌ها و کودهای مورد نیاز بخش کشاورزی کافی است و هرآنچه کشاورزان نیاز داشته باشند با قیمت یارانه‌ای و دولتی در اختیارشان قرار می‌گیرد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل  از سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، محمودرضا آجودانی روز چهارشنبه با اشاره به وضعیت مناسب ذخیره کودهای بهاره در انبارهای شرکت خدمات حمایتی و کارگزاری ها اظهار داشت: در سال گذشته ۸۷ درصد سهیمه انواع مواد کودی شامل ۹۲درصد کود ازته، ۶۵ درصد فسفاته و ۶۶ درصدکود پتاسه جذب شد و درسال جاری نیز برای نیاز کودی کشاورزان استان در کشت بهاره و تابستانه تامین و تدارک دیده شده و مشکلی در این زمینه نداریم.
وی، ذرت علوفه ای را یکی از محصولات کشت بهاره در استان تهران نام برد و افزود: با توجه به اینکه استان تهران در زمینه تولید شیر رتبه دوم و تولید گوشت رتبه هفتم کشوری را دراختیار دارد، برنامه‌ریزی‌های لازم جهت کشت محصولات علوفه ای مورد نیاز دام اعم از کشت ذرت سیلویی در نظر گرفته شده است که با بهره گیری از روش های بهینه کشاورزی با مصرف آب کمتر، محصول بیشتری را تولید خواهیم کرد.
این مسئول تاکید کرد: کود سرک نیز تخصیص یافته و کودهای مورد نیاز باغ ها نیز پیش بینی شده است.
آجودانی از کارگزاری های شهرستان ها خواست تا با توجه به شرایط پایانی سال گذشته، کود مورد نیاز خود را خریداری و به انبارها حمل کنند.
وی یادآور شد: هریک از کشاورزان می توانند جهت دریافت کود موردنیاز، به مراکز جهاد کشاورزی مراجعه و پس از احراز هویت برای دریافت صدور حواله الکترونیک اقدام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *