چالش‌های بخش کشاورزی از طریق فناوری نوین و ارتباط با دانشگاه قابل رفع است

پایگاه خبری DA1news: فرماندار سیرجان گفت: راه برون‌رفت بسیاری از مشکلات نظیر کم آبی و خشکسالی که اکنون به یک چالش بزرگ تبدیل شده، با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و ارتباط با دانشگاه‌ها و مراکز علمی مسیر خواهد بود.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی، علی یعقوبی پور ۱۷ مهرماه در مراسم تکریم و معارفه مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیرجان با اشاره به اینکه دانش‌بنیان شدن بخش کشاورزی، راهبردی ثمربخش در رفع چالش‌های این حوزه است، اظهارکرد: یکی از رسالت‌های وزارت جهاد کشاورزی، تامین امنیت غذایی کشور است، به همین منظور تحقق امنیت و سلامت غذایی در شهرستان نیازمند تعامل دستگاه‌های اجرایی همچون منابع طبیعی، امور عشایری و دامپزشکی است.

او افزود: باید روش‌های سنتی گذشته را کنار بزنیم و اقدامات در حوزه کشاورزی باید مبتنی بر علم و دانش باشد تا امنیت غذایی جامعه تضمین شده باشد.

فرماندار سیرجان با بیان اینکه تعامل با دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی راه حلی برای رفع چالش‌های بخش کشاورزی شهرستان است، تصریح کرد: راه برون رفت بسیاری از مشکلات نظیر کم آبی و خشکسالی که اکنون به یک چالش بزرگ تبدیل شده، با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و ارتباط با دانشگاه‌ها و مراکز علمی مسیر خواهد بود، باید ضرورت‌های پژوهشی در تمامی حوزه‌ها به خصوص بخش کشاورزی را به دانشگاه‌ها محول کنیم تا پس از انجام تحقیقات راهکار علمی آن ارائه شود.

او بیان کرد: انتظار داریم دستگاه‌های اجرایی شهرستان ارتباط خود را با دانشگاه افزایش دهند و از این ظرفیت استفاده کنند.

امام جمعه سیرجان نیز در این مراسم به تاسیس جهاد سازندگی اشاره کرد و افزود: در سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی به دستور بنیان گذار جمهوری اسلامی، جهاد سازندگی تاسیس شد و بسیاری از ماموریت‌های خطیر در امر سازندگی و توسعه به این نهاد محول شد.

حجت الاسلام شیخ عباس مسلمی زاده با اشاره به اینکه کشاورزی شغل بابرکت و مقدسی است، تصریح کرد: دلیل موفقیت جهاد سازندگی، انقلابی بودن و همچنین نگرش جهادی متولیان و دست اندرکاران آن بود که دوره بسیار درخشان را در سخت ترین شرایط کشور از خود به یادگار گذاشت.

بنا بر این گزارش، در پایان این مراسم از خدمات چندین ساله اکبر محمودآبادی تقدیر و حمیدرضا ارجمند به عنوان سرپرست جدید مدیریت جهاد کشاورزی سیرجان منصوب شد.

منبع: ایسنا