کیومرث اکبری: عاملین توزیع سموم در استان كرمانشاه مورد بازرسی قرار می گیرند

پایگاه خبری Da1news: مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: از ابتدای فصل زراعی حدود صدها مورد بازدید از عاملین توزیع سموم با تکمیل فرم های بازرسی انجام شده و تلاش شده مشکلات رفع شود و برای تخلفات پیش آمده با کمک سازمان نظام مهندسی کشاورزی اعمال قانون شده است.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از  پايگاه اطلاع رسانی سازمان حفظ نباتات کشور ، کیومرث احمدی گفت: نظارت بر واحدهای گیاه پزشکی و عاملان توزیع سموم، استانی و کشوری در حال انجام است.

کیومرث اکبری  افزود: سالانه بیش از ۸۰ هزار مورد تشریفات قرنطینه‌ای شامل تمام اقدامات فنی، اداری، قانونی و اجرایی توسط کارشناسان قرنطینه استان در راستای تایید سلامت یا ترخیص محصولات کشاورزی صادراتی، وارداتی و ترانزیتی انجام می‌شود.

وی با اشاره به مراکز قرنطینه استان کرمانشاه بیان کرد: نظارت بر محموله‌های صادراتی، وارداتی، ترانزیتی و محموله‌های مسافری با دقت و به خوبی در حال انجام است.

وی ادامه داد: در خصوص عوامل خسارت‌زای قرنطینه‌ای در محموله‌ها مشکل خاصی وجود نداشته و بدون مشکل تشریفات قرنطینه ای انجام شده است.

اکبری ادامه داد: تمام انواع تشریفات قرنطینه گیاهی که منجر به صدور گواهی بهداشت و ترخیص و یا اجازه خروج می‌شود در قالب سامانه پایش سازمان حفظ نباتات زیر سامانه‌های صادرات و واردات و ترانزیت و همچنین سامانه گمرک به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه برای حدود 70 قلم محصولات کشاورزی صادراتی به کشورهای مختلف اعم از عراق صدور گواهی بهداشت انجام می‌شود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: تمام آنها از نظر بیماری و آفات در مراکز قرنطینه توسط پرسنل دولتی یا با کمک کلینیک‌های گیاهپزشکی متصدی انجام امور غیرحاکمیتی قرنطینه بررسی می‌شوند و سپس گواهی دریافت می‌کنند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ادامه داد: تعداد اقلام محصولات وارداتی و ترانزیتی محدود است اما برای آنها نیز تشریفات قرنطینه ای اجرا می‌شود.

اکبری با اشاره به اینکه استان کرمانشاه در بین مرزهای زمینی دارای بزرگترین مرزهای خشکی کشور از لحاظ صادرات است، افزود: از مرزهای استان سالانه بین 800 هزار تن تا 1 میلیون تن صادرات مواد کشاورزی و گیاهی انجام می شود که اعمال قوانین و نظارت لازم بر روی آنها انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه شش مرکز قرنطینه‌ای خارجی دارد، گفت: ۱۵ مرکز قرنطینه داخلی نیز انجام امور ردیابی عوامل قرنطینه داخلی را به عهده دارند. همچنین 5 ایستگاه پیش آگاهی عوامل خسارت زا در 5 شهرستان وجود دارد و 11 دستگاه دیتالاگر نیز برای تعیین مبارزه به موقع و پیش آگاهی عوامل خسارت زا در سطح استان مستقر است.

 

 

 

منبع: ایانا