مراکز دانش بنیان، پیش نیاز تحول در عرصه کشاورزی هستند

پایگاه خبری DA1news: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی؛ مراکز دانش بنیان، پیش نیاز تحول در عرصه کشاورزی هستند.

به گزارش اخبار کشاورزی DA1news به نقل از  روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، محمد کلامی با تبریک هفته جهاد کشاورزی به کشاورزان و همه فعالان این حوزه در مراسم افتتاح بزرگترین مرکز بیوتکنولوژی کشت بافت آذربایجان شرقی گفت: جهاد کشاورزی دو ماموریت مهم تامین امنیت غذایی و تنظیم بازار کالاهای اساسی را بر عهده دارد که برای به سرانجام رسانیدن این ماموریت های باید از آنها قدردانی کرد.

وی کشاورزی را حوزه ای نیازمند تزریق دانش دانست و افزود: اگر می خواهیم غذای مورد نیاز مردم را تهیه کنیم باید از طریق دانش بهره وری را در این حوزه بالا ببریم. معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به سنتی و معیشتی بودن بخشی قابل توجهی از کشاورزی استان، گفت: کشاورزی استان به شدت معیشتی می باشد و شیوه های تولید ما بسیار سنتی است اما خوشبختانه در سال های اخیر در حوزه کشاورزی اتفاقات خوبی به وقوع پیوسته و سطح گلخانه های استان از 270 هکتار به 380 هکتار افزایش پیدا کرده است.

کلامی ادامه داد: با راه اندازی یکی از بزرگترین مرغداری های کشور در استان در سال های آینده به صادرکننده مرغ در کشور تبدیل می شویم و می توانیم نیاز استانهای همجوار را نیز تامین کنیم. معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی بیان کرد: کشاورزی زمانی ارزش دارد که با صرفه‌جویی در انرژی و آب همراه بوده و دانش بنیان باشد مرکز بیوتکنولوژی فراداروکشت تبریز یکی از این مراکز است و امیدواریم دیگر مجموعه های کشاورزی نیز از این مرکز الگوبرداری کنند.

وی حوزه کشاورزی را یکی از اولویتهای دولت سیزدهم دانست که به همین خاطر توجه ویژه ای در آذربایجان شرقی به آن وجود دارد و ادامه داد: در منطقه یکانات، خداآفرین و شبستر چندین مگاپروژه در حال اجرا می‌باشد که امیدواریم این اتفاقات شتاب توسعه صنعت کشاورزی در استان را افزایش دهد.

کلامی حوزه معدن را از دیگر اولویتهای دولت در آذربایجان شرقی دانست و با اشاره به تاسیس شرکت مس آذربایجان گفت: ایجاد این شرکت منابع مالی زیادی را در اختیار استان قرار می دهد که می توان با تزریق آنها به واحدهای تولیدی، رشد تولید را در استان سرعت داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *