همکاری کشاورزی نوین ایران و مالزی توسعه می یابد

پایگاه خبری DA1news:  وزیر کشاورزی و امنیت غذایی مالزی اعلام کرد: کشورش آماده همکاری برای توسعه دوجانبه کشاورزی نوین با جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی ، «محمد سبو» روز شنبه در نشست مشترک هیات عالی رتبه وزارت کشاورزی و امنیت غذایی مالزی و سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی ایران که در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی مستقر در کرج برگزار شد، افزود: ایرانیان نوادگان دانشمندان بزرگی مثل خوارزمی و رازی هستند که ایرانیان راه آن ها را در تولید فناوری های نوین ادامه می دهند.

وی با بیان اینکه این همکاری ها موجب پیشرفت های خوبی در بخش کشاورزی ۲ کشور ایران و مالزی می شود، اظهار کرد: این همکاری ها فرصت های جدید و مثمر ثمری را برای پیشرفت هر 2 کشور به وجود می آورد.

سبو با اشاره به اینکه برای توسعه این همکاری ها ماه مبارک رمضان نخست وزیر مالزی به ایران سفر خواهد کرد، گفت: ایران یکی از ظرفیت های بزرگ تولیدکننده در مواد خام لبنی، کشاورزی و اوره است.

سبو با اظهار امیدواری بر اینکه بتوانند از این ظرفیت ایران استفاده کنند، افزود: تا سال های اخیر مالزی اوره را از کشورهای روسیه و اوکراین وارد می کرد ولی پس از جنگ بین این دو کشور، اوره با قیمت بسیار بالایی وارد مالزی می شود که امیدواریم از ظرفیت ایران در تولید اوره و مشتقات آن استفاده کنیم.

وزیر کشاورزی و امنیت غذایی مالزی اضافه کرد: همچنین مالزی آمادگی دارد در زمینه تولید مرغ آرین ، آناناس اصلاح شده و کشت برنج همکاری جدی با ایران داشته باشد.

هیات عالی رتبه وزارت کشاورزی و امنیت غذایی مالزی روز شنبه همراه با هیات سازمان تات وزارت جهاد کشاورزی با سفر به استان البرز ضمن بازدید از موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر از بخش های مختلف موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در کرج نیز بازدید کرد.

 

منبع: ایرنا