تاکید بر دیپلماسی علمی به منظور شناسایی ظرفیت های موجود ذخایر دانش

پایگاه خبری DA1news: در سفر دکتر خیام نکویی معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی به کشور مالزی نشست صمیمانه ای با دانش آموختگان این کشور با حضور دکتر محمدی سفیر ایران در مالزی، دکتر زاهدی، دکتر علیزاده و دکتر باونعمت نمایندگان مجلس شورای اسلامی و جمع کثیری از دانش آموختگان، فرهیختگان، و صاحبان مشاغل کلیدی ایران در مالزی در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در این کشور برگزار گردید.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی DA1news به نقل از روابط عمومی سازمان تات، دکتر خیام نکویی سرپرست هیات اعزامی ایران، با اشاره به سابقه توسعه همکاری های علمی بین ایران و مالزی، خصوصا در جذب بورسیه های ایران در دانشگاه های مالزی از سال 1996 به بیان توسعه روابط علمی بین ایران و مالزی پرداخت و بر سازماندهی دانش فارغ التحصیلان این کشور و بهره مندی از ظرفیت و توانمندی های موجود، تاکید کرد.

دکتر خیام نکویی افزود: این مسیر می بایست از طریق شناسایی چالش های موجود در برقراری ارتباطات مورد نظر و یافتن راه کارهای عملی صورت پذیرد.

معاون وزیر و رئیس سازمان تات، بر بهره مندی از ظرفیت دانش آموختگان کشور مالزی در تامین امنیت غذایی بعنوان مساله اساسی کشور تاکید کرد و متذکر شد: فرهیختگان و دانش آموختگان می توانند از طریق ارائه راه حل هایی با تکیه بر هوش مصنوعی، کلان داده ها و فناوری اطلاعات و ارتباطات در مسیر امنیت غذایی کشور گام بردارند.

دکتر محمدی سفیر ایران در مالزی در این نشست با اشاره به اینکه یک متدولوژی و بستر نظام مند به تحکیم و توسعه روابط کمک خواهد کرد، بیان داشت: روابط مورد نظر می بایست علمی و فناورانه باشد و از تاثیر این ارتباط در توسعه کشور نمی بایست غافل شد.

دکتر صراف رایزن علمی سفارت ایران در مالزی، بر دیپلماسی علمی به منظور شناسایی ظرفیت های موجود ذخایر دانش منابع انسانی ایرانی در کشور مالزی تاکید کرد.

در این نشست نمایندگان مجلس حاضر نیز ضمن پاسخگویی به مطالبات و دیدگاه های فرهیختگان و دانش آموختگان بیان داشتند که از دانش و دیدگاه های منابع انسانی کشور در سایر کشور ها، فارغ از دیدگاه های آنها در راستای تحقق منافع ملی کشور استقبال می شود.

فرهیختگان ایرانی نیز ضمن تاکید بر محور بحث، به مسائل و مشکلات خود در برقراری ارتباط علمی و فناورانه به منظور توسعه کشور پرداختند.

در این نشست، به بیان پارادایم نوینی در توسعه روابط فرهیختگان با نمایندگی ایران در کشور مالزی به منظور تحقق اهداف توسعه ای کشور پرداخته شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *