مجتبی قلنجی خبر داد: پیشگیری از زمین‌خواری در حوزه اراضی کشاورزی در آذربایجان غربی

پایگاه خبری Da1news: مدیرامور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: با راه اندازی برنامه سامانه پنجره واحدمدیریت زمین، تا کنون برای 33 پرونده درخواست تغییر کاربری اراضی کشاورزی از طریق این سامانه مجوز صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری Da1news به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ، مجتبی قلنجی افزود: با راه اندازی برنامه سامانه پنجره واحد مدیریت زمین، از زمین‌خواری در حوزه اراضی کشاورزی در آذربایجان غربی پیشگیری می شود.
قلنجی با بیان اینکه با این اقدام، اجرای قوانین و مقررات و صدور مجوز به صورت قانونی تضمین می‌شود، تاکید کرد: تا کنون 463 مورد پرونده از طریق سامانه پنجره واحد زمین به مدیریت امور اراضی استان ارسال شده است و پرونده هایی که از نظر مدارک تکمیل بوده، در کمیسیون مطرح و در دست بررسی و اقدام می باشند و پرونده های دارای نواقص به علت جدید بودن سامانه برای تکمیل مدارک ارسال شده است.
وی بیان کرد: تا کنون از طریق این سامانه برای 33 پرونده برای متقاضیان در زمینه طرح های کشاورزی، غیر کشاورزی و احداث خانه کارگری و اتاق نگهبانی باغ مجوز صادر شده و 87 پرونده نیز در مرحله صدور مجوز است.
این مسئول ادامه داد: طرح های کشاورزی مورد درخواست متقاضیان تغییر کاربری ازجمله در حوزه احداث گلخانه، واحد سورت و بسته بندی میوه، واحد پرواربندی بره و گوساله و دامداری بوده و مواردی از طرح های غیر کشاورزی نیز شامل مجتمع گردشگری، مجتمع تفریحی، مصالح سنگی ساختمان و تولید محصولات بتنی، احداث اماکن ورزشی و …. است.
قلنجی تصریح کرد: به منظور ایجاد زیرساخت‌های لازم برای پیشگیری و مقابله هوشمند با پدیده زمین خواری، تخریب اراضی ملی و عرصه های منابع طبیعی و تغییر کاربری های اراضی زراعی و باغی و در جهت تسهیل گری تعاملات و نظارت بین دستگاهی، سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در استان از تاریخ 9 مهر ماه 1402 راه اندازی شده است .
وی با اشاره به اینکه با این سامانه اعمال نظرات و سلایق شخصی در صدور مجوزها محدود می ‌شود و جوازها صرفا بر اساس مؤلفه ‌های سیستمی و سامانه ‌ای صادر خواهد شد، ادامه داد: کلیه دستگاههای اجرایی ارائه دهنده خدمات حوزه زمین از طریق درگاه ارتباطی این سامانه نسبت به تعامل الکترونیکی با متقاضیان اقدام نموده و درخواست خدمت و خروجی آن از این طریق با متقاضیان تبادل می شود.
قلنجی تاکید کرد: طبق ابلاغ بخش نامه سازمان متبوع درخواست های متقاضیان صرفا از طریق سامانه iraneland.ir قابل پیگیری ، بررسی و اقدام است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *