همراهی و حمایت کمیسیون کشاورزی در صورت وجود خلا قانونی برای کاشت یک میلیارد درخت

پایگاه خبری Da1news: سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس از همراهی و حمایت کمیسیون کشاورزی در صورت وجود خلا قانونی برای کاشت یک میلیارد درخت خبر داد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، ذبیح الله اعظمی ساردویی سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ما درباره طرح” کاشت یک میلیارد درخت”، گفت: کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با جدیت، نظارت بر اجرای طرح” کاشت یک میلیارد درخت”، را دنبال می‌کند.

وی افزود: من عقیده دارم که کاشت یک میلیارد درخت کم بوده و ما اگر براساس برنامه وزیر جهاد کشاورزی پیش برویم، می‌توانیم کاشت درخت بیش از این میزان را محقق کنیم.

به گفته سخنگوی کمیسیون کشاورزی، حضور و همراهی وزارت جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و صدا و سیما در این امر تاثیرگذار است؛ پیشینه حضور مشارکت مردم در پروژه‌ها نشان از موفقیت آن دارد.

وی تصریح کرد: این مهم می‌تواند تاثیر بسزایی در اکوسیستم و وضعیت منابع طبیعی کشور داشته باشد.

اعظمی ساردویی همچنین از همراهی و حمایت کمیسیون کشاورزی در صورت وجود خلا قانونی برای کاشت یک میلیارد نهال خبر داد.

وی در ادامه ضمن تشکر از وزیر جهاد کشاورزی برای فعالیت‌های انجام شده در بخش کشاورزی، گفت: یکی از مشکلات اساسی در کشور ما عدم وجود آمار دقیق بوده که برای این منظور وزیر جهاد کشاورزی “رصدخانه کشاورزی” را راه‌اندازی کرده است.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس همچنین طرح آبخیزداری و آبخوانداری، خرید تضمینی محصولات کشاورزی و از همه مهمتر طرح سنددار کردن اراضی را از دیگر فعالیت‌های بااهمیت اجرا شده توسط وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *