نیاز ۲۶ هزار میلیارد تومانی برای پروژه نیمه تمام بخش کشاورزی

پایگاه خبری Da1news: معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: سرمایه گذاری در بخش کشاورزی بسیار ناچیز است؛ به طوری که تنها سه دهم درصد از منابع درآمدی محصولات کشاورزی برای بخش کشاورزی سرمایه گذاری می شود.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از مهر، اولین کنگره ملی مراکز جهاد کشاورزی در حال برگزاری می‌شود. صفدر نیازی معاون وزیر جهاد کشاورزی درباره مشکلات کشاورزی گفت: سرمایه گذاری در بخش کشاورزی بسیار ناچیز است. به طوری که یک سوم یک درصد از منبع درامد محصولات کشاورزی برای بخش کشاورزی سرمایه گذاری می‌شود.

وی افزود: پروژه‌های نیمه تمام معضل دیگری است که به ۲۶ هزار میلیارد تومان منابع مالی نیاز است.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود گفت: الگوی کشت دغدغه وزارت جهاد کشاورزی بوده که برای کشت محصول و میزان آن چند شاخص وجود دارد که نخستین آن “اسناد بالادستی” است که اعلام می‌شود چه محصولی و به چه میزان باید کشت شود. موضوع “امنیت غذایی” مسئله بعدی است که کشت بعضی محصولات را با تمام مشکلات موجود ضروری می‌کند.

وی اضافه کرد: خصوصیات اقلیمی، منابع پایه خاک، اقتصاد تولید، اقتصاد آب و اقتصاد انرژی است.

نیازی یادآور شد: در حوزه منابع آب و خاک باید بدانیم مثلاً با مصرف یک متر مکعب آب یا در یک هکتار خاک چه میزان محصول باید کشت شود و به دست آید.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در پایان گفت: محدودیت منابع دولتی ما را واداشته تا از سرمایه گذاران بخش خصوصی کمک گرفته شود زیرا که ورود سرمایه گذار خصوصی به اتمام پروژه‌های نیمه تمام یاری رسان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *