مظلومی از افزایش 22 درصدی توزیع کود کشاورزی در آذربایجان غربی خبر داد

پایگاه خبری DA1news: مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت: در سال جاری با وجود چالش‌های بین‌المللی در حوزه تأمین نهاده‌های کشاورزی، تاکنون بیش از 91 هزار و 300 تن انواع کودهای ازته، فسفاته و پتاسه تدارک دیده‌ شده که این میزان 22 درصد نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته رشد داشته است.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ، محمود مظلومی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون ، حدود 83 هزار و 600 تن کود در سطح شهرستان های استان توزیع شده است، افزود: این میزان کود شامل 65 هزار و 650 تن کود ازته، 14 هزار و 900 تن فسفاته و سه هزار و 45 تن پتاسه بوده که در بین کارگزاران استان توزیع شده است.
وی افزود: تاکنون بیش از 77 درصد از تعهد کود امسال در آذربایجان غربی با تلاش و پیگیری های انجام گرفته تهیه و تامین شده است.
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان غربی اظهار کرد: برنامه ابلاغی سال جاری تامین، تدارک و توزیع 118 هزار و 525 تن انواع کودهای ازته، فسفاته و پتاسه است که با برنامه‌ریزی مناسب و تمهیدات لازم انتظار می‌رود صددرصد برنامه ابلاغی اجرایی شود.
مظلومی خاطر نشان کرد: هم‌اکنون بیش از سه هزار و 200 تن انواع کود های ازته، فسفاته و پتاسه در انبار های استان ذخیره سازی شده است و حمل و ارسال کودهای شیمیایی از مبادی، پتروشیمی ها و کارخانجات تولید داخل کشور کماکان ادامه دارد.
وی گفت: باغداران برای تغذیه زمستانه درختان میوه خود که بهترین زمان و فرصت برای تغذیه و اصلاح خاک محسوب می شود، کودهای یارانه ای مورد نیاز خود را از کارگزاری های مجاز این شرکت تهیه کنند.