برنامه توزیع کودهای یارانه‌ای در بوشهر ۱۰۰ درصد محقق شد

پایگاه خبری DA1news: مدیر خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر گفت: سهمیه سالانه کودهای شیمیایی یارانه‌ای استان بوشهر، بر اساس برنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی در سال گذشته به صورت ۱۰۰ درصد محقق شد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی بوشهر، خسرو عمرانی بیان کرد: برنامه کودی سالیانه شامل کودهای ازته، فسفاته و پتاسه است و در سال ۱۴۰۱ بیش از ۲۷ هزار تُن انواع کود شیمیایی در بخش کشاورزی استان توزیع و مصرف شده که نسبت به سال گذشته ۵۲ درصد رشد داشته است.

وی افزود: میزان سه هزار و ۹۰۰ تن انواع کودهای شیمیایی در انبارهای تحت پوشش شرکت خدمات حمایتی کشاورزی برای کشت بهاره ذخیره سازی شده است تا بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته کودهای مورد نیاز کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی استان به موقع تأمین و توزیع شود.

عمرانی با اشاره به تحویل به موقع کود به کشاورزان استان بوشهر گفت: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در بوشهر دارای ۴۲ کارگزار فعال توزیع و فروش نهاده‌های کشاورزی است و مطابق برنامه زمان بندی شده تمامی محمولات کودی را به موقع و در زمان مناسب برای مصرف کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی در محل کارگزاری‌ها حمل، بارگیری و تخلیه شده است.

فعالیت ۳۷ هزار بهره‌بردار حوزه کشاورزی

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر افزود: ۱۰۰ درصد کودهای شیمیایی یارانه‌ای توزیعی در استان از طریق سامانه پایش مواد کودی و بر اساس حواله الکترونیکی کود انجام شده است.

خسرو عمرانی گفت: ۳۷ هزار و ۶۰۰ بهره بردار در زمینه تولید محصولات کشاورزی زراعی و باغی در بوشهر فعال هستند.

وی بیان کرد: همچنین میزان انواع محصولات زراعی و باغی این استان یک میلیون و ۴۵۰ هزار تن است و لذا ضرورت دارد کودهای شیمیایی مورد نیاز آنها به طور کامل تأمین و به موقع در اختیار آنان گذاشته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *