مجید بهزادپور: بیمه نقشی امیدوار كننده و روشن در زندگی مردم دارد

پایگاه خبری Da1news: رئیس کل بیمه مرکزی تاکید کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری قطعا صنعت بیمه نقشی امیدوار کننده و روشن در اقتصاد دارد.
به گزارش اخبار کشاورزی Da1news به نقل از شادا مجید بهزادپور رئیس کل بیمه مرکزی ایران در افتتاحيه پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی کشور اظهار کرد: سرمایه‌گذاری رکن اصلی توسعه و رشد، پیشرفت و مسئله‌ای بدیهی بوده و همه به آن واقف هستند.

وی اضافه کرد: صنعت مالی ازسه بازار پول، سرمایه و بیمه تشکیل شده که این سه مسیر اصلی‌ترین مسیر جذب پس‌اندازهای جامعه و هدایت آن به سمت تولید است.

بهزادپور بیان کرد: ما در صنعت بیمه باید سه مسئله را در نظر گرفته و رعایت کنیم، اول کارآمدی و شفافیت؛ دوم رگولاتورها و تنظیم گران در صنعت بیمه مرکزی که باید کارآمدی لازم را برای ایجاد هماهنگی داشته باشند و سوم این حوزه و بازار سرمایه باید با یکدیگر هماهنگ باشند که این نمایشگاه و چنین گردهمایی‌ها فرصتی برای تحقق این سه رکن است.

رئیس کل بیمه مرکزی همچنین در ادامه عنوان کرد: در صنعت بیمه در سال گذشته با رشد 50 درصد و معادل 175 هزار میلیارد تومان رشد همراه بودیم که ۷۳ درصد از این بازار به بخش غیردولتی متعلق دارد. در عین حال در همین بخش، سال گذشته در بخش خسارت‌های پرداختی ۵۵ درصد رشد داشتیم اما نکته قابل توجه در این خصوص این است که به بازار بیمه توجه کمتری می شود.

وی اظهار کرد: ما در بحث پوشش های بیمه ای ۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار وسیله نقلیه را پوشش بیمه ای دادیم که ارزش این پوشش ۲۰ هزار میلیارد تومان است. همچنین، در بحث بیمه شخص ثالث چهار میلیون و 800 وسیله نقلیه به ارزش یک و نیم هزار میلیارد تومان بیمه داشتیم .

بهزادپور ادامه داد: در سایر موارد بیمه ای نیز ۵۰۰ میلیارد یورو ارزش ریسک شناسایی شده است که باید به این حجم از تعهد توجه شود.

رئیس کل بیمه مرکزی در ادامه با ذکر آماری عنوان کرد: ما در سال گذشته در صنعت بیمه در بخش افراد تحت پوشش بیمه های مختلف درمانی ۱۷ درصد رشد داشته ایم، که معادل ۲۰ میلیون نفر می‌شود. همچنین در بخش پوشش بیمه زندگی حدود ۷ درصد در سال گذشته رشد داشته که شامل پوشش 30 میلیون نفر است. همچنین در بخش بیمه حوادث ۵ درصد رشد را شاهد بوده ایم که معادل ۳۶ میلیون نفر بوده است.

وی اضافه کرد: در بحث بیمه صندوق حوادث طبیعی که برای اولین بار در ایران انجام شد، ۲۶ میلیون و ۹۰۰ هزار واحد مسکونی تحت پوشش این بیمه قرار گرفتند و در زمینه افزایش سرانه رشد بیمه در ایران طی سال گذشته ۸۶۱ فقره بیمه نامه نسبت به هر هزار نفر جمعیت صادر شده که این رقم بسیار قابل توجه است.

بهزادپور سپس تاکید کرد: به طور کلی بازار سرمایه و بیمه یک رابطه متقابل با یکدیگر دارند. در عین حال، در این بخش باید دو مسئله نقد شوندگی و کنترل ریسک را برای پیشرفت و تمرکز در این بخش داشته باشیم.

وی گفت: یکی از برنامه های راهبردی صنعت بیمه معرفی بیمه بازنشستگی تکمیلی بود که با کمک بورس اتفاق افتاد و استقبال قابل توجهی نیز از آن شد.

بهزادپور همچنین ادامه داد: در موضوع ارتباط بیمه با بازار سرمایه در سال گذشته، برای اولین بار با کمک سازمان بورس و اوراق بهادار توانستیم در این بخش اقدامات قابل توجهی را داشته باشیم. به طور کلی در دنیا ۳۷ میلیارد دلار از این اوراق منتشر شده که نشان دهنده میزان گردش مالی و توجه به این بخش است.

رئیس کل بیمه مرکزی در پایان نیز تاکید کرد: برای ارتباط بیشتر بیمه و بازار سرمایه ما چهار پیشنهاد داریم، اول تشکیل کارگروه‌هایی برای هماهنگی بازارهای مالی، دوم تعامل بیمه و‌بورس- برای طراحی محصولات جدید بیمه ای، سوم رفع موانع موجود در صنعت بیمه و در نهایت نیز تسهیل در فرآیند پذیرش و سرمایه گذاری شرکت های بیمه ای در بورس را در نظر داریم که امیدواریم با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری این صنعت بتواند نقش روشن و امیدوار کننده ای در اقتصاد و زندگی مردم داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *