عادل عبدایمانی: ۱۷۶ نوع محصول تحت صندوق بیمه کشاورزی قرار دارد

پایگاه خبری DA1news: عضو هیئت مدیره صندوق بیمه کشاورزی ضمن اشاره به اینکه به طور میانگین بیش از ۶۰ درصد غرامت بیمه از طریق دولت انجام می شود گفت: ۱۷۶ نوع محصول تحت صندوق بیمه کشاورزی قرار دارد.

به گزارش اخبار کشاورزی DA1news، عادل عبدایمانی، عضو هیئت مدیره صندوق بیمه کشاورزی ۱۴ خرداد در بازدید از مناطق سیل زده گرمی و انگوت، اظهار کرد: در دولت راهکاری به جز پرداخت غرامت از طریق بیمه کشاورزی متصور نیست و بیمه عادلانه‌ترین و بهترین روش حمایتی از بخش کشاورزی خسارت دیده و آسیب دیده است.

عبدایمانی افزود: در ۱۰۲ کشور دنیا عملیات بیمه محصولات کشاورزی انجام می شود و در کشور ما نیز بدون حمایت دولت بیمه محصولات کشاورزی میسر نیست.

وی بیان کرد: بیمه کشاورزی ایران جزو بیمه های شاخص در سطح کشور می باشد که ۱۷۶ محصول با ۲۵۰ نوع آیتم تنوع بیمه ای دارد و جزو کشورهای پیشرو و برتر در تعداد محصولات بیمه شده و آیتم های بیمه ای در دنیا می باشد.

عضو هیئت مدیره صندوق بیمه کشاورزی اظهار کرد: به طور میانگین بیش از ۶۰ درصد غرامت بیمه از طریق دولت انجام می شود و در بخش زراعت ۸۳ درصد حق بیمه را دولت پرداخت می کند و سهم زارعین در این خصوص ناچیز بوده و در زراعت دیم قسمتی از حق بیمه توسط ستاد فرمان حضرت امام (ره) پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته برای هر هکتار زراعت دیم گندم ۲ و نیم میلیون تومان خسارت پرداخت می شد افزود: این تعهد بیمه در سال جاری افزایش یافته است.

عبدایمانی گفت: در سال زراعی گذشته ۵/۵ همت در سطح کشور برای کشاورزان و هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای زراعت دیم غرامت پرداخت کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *