شرایط تصویب و تأیید آفت كش های كشاورزی اعلام شد

پایگاه خبری Da1news: سازمان حفظ نباتات کشور طی مکاتبه ای با روسای انجمن های تولید کنندگان و وارد کنندگان سموم شرایط ارائه درخواست هاي متقاضیان تصویب و تأیید آفت کش هاي کشاورزي را اعلام کرد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفظ نباتات کشور ، به منظور تسـریع و تسهیل در روند بررسی پرونده هاي ارسالی به شرکت هاي تحت پوشش آن انجمن، ضمن اطلاع رسـانی کامـل مبنی بر رعایت مفاد مکاتبات قبلی با موضوع اعلام چک لیست مدارك لازم براي تأیید منابع واردات آفتکش آماده مصـرف و تکنیکال، موارد زیر می بایست در کلیه درخواستهاي ارائه شده از سوي متقاضـیان به دبیرخانه هیأت نظارت بر سموم مطابق دستورالعمل “اجرایی تصویب آفتکش شـیمیایی جدیـد و بـازنگري (نظـارت مسـتمر) در آفت کشهاي شـیمیایی مجاز کشور” و سایر دسـتورالعملهاي مرتبط باتصویب آفت کشهاي شیمیایی و بیولوژیک مد نظر قرار گیرد:

– با توجه به تعـداد زیاد درخواستهاي ارسالی و زمانبر بودن روند بررسـی پرونده ها، ارائه درخواستها بدون مدارك کامل موجب طولانی شدن روند بررسـی خواهد شد زیرا در صورت ارسال مدارك تکمیلی توسط شـرکت متقاضـی، نوبت بررسی مجدد پرونده بر اساس تاریـخ ثبت نامه جدیـد در اتوماسـیون اداري خواهد بود. لذا ضـروري است مقررات اعلامی به دقت مورد توجه شـرکتهاي متقاضی قرار گیرد.
– ضـروري است کلیه پیوستهاي نامه هاي درخواستی شامل مدارك و اسـناد ارائه شده صـرفا در سیستم اتوماسیون اداري سازمان توسط شـرکت متقاضـی و یا در محل میز خدمت سازمان در سیسـتم مذکور بارگذاري گردد. بدیهی است از این پس ارسال اسـناد مربوطه به صورت فیزیکی اعم از چاپی، لوح فشرده و یا فلش مورد قبول نخواهد بود.

– نامه درخواست تصویب آفتکش شیمیایی جدید باید مطابق بخشنامه 8532 متضمن نام تجاري، نام عمومی، نام و نشانی شرکتتولیدکننده، آفت یا آفات هدف، محصول تیمار شونده، نوع و درصد فرمولاسیون، میزان، روش و زمان مصرف به همراه جدول تکمیل شده خلاصه بخشنامه مندرج در وبگاه سازمان با مدارك و اطلاعات کافی و جامع مطابق بخشنامه مذکور و الحاقیه آن با سربرگ و مهر شرکت متقاضی و امضاي مدیرعامل ارائه شود.

– نامه درخواست تأیید منابع جدید تکنیکال و آماده مصـرف باید مطابق دسـتورالعمل موضوعه متضمن نام تجاري، نام عمومی، نام و نشانی شـرکت تولیدکننـده، آفت یا آفات هـدف، محصول تیمار شونـده، نوع و درصـد فرمولاسیون و میزان مصـرف بـه همراه چک لیستهـاي مرتبط منـدرج در وبگاه سازمان با مـدارك و اطلاعات کـافی و جامع مطابق دسـتورالعمل با سـربرگ و مهر شـرکت متقاضی و امضاي مدیر عامل ارائه شود

– نامه درخواست تصویب آفتکشهاي بیولوژیک و هورمونهاي نباتی (تنظیم کننـدههاي رشد گیاهی) باید متضـمن نام تجاري، نام عمومی، نام و نشانی شـرکت تولیدکننـده، آفت یا آفات هدف، محصول تیمار شونده، نوع و درصد فرمولاسیون، میزان، روش و زمان مصـرف به همراه مدارك و اطلاعات کـافی و جامع با توجه به نوع عامل فعال/ماده مؤثر مطابق بخشـنامه هاي تصویب آفتکشهاي میکروبی، بیوشیمیایی و هورمونهاي نباتی با سربرگ و مهر شرکت متقاضی و امضاي مدیرعامل ارائه شود.
– کلیه صفحات مستندات ارسالی باید ممهور به مهر شرکت و برگ شماري شده با تأیید و امضاي مسؤول فنی باشد.

– ذکر مراکز آزمایش کننده و منابع آزمون هر بخش ضروري است

– در نامه هاي درخواست باید مدیر عامل اصالت و صحت کلیه اطلاعات ارائه شده را تایید نماید

لازم به ذکر است از تاریـخ ابلاغ شـرایط فوق الـذکر درخواستهایی که مغایر با ضوابط فوق ارسال شونـد قابل بررسـی نبوده و این سازمان در قبال این درخواستها مسؤولیتی نخواهد داشت. مسـئولیت جبران کلیه خسارتهاي ناشی از مغایرت اطلاعات ارائه شده با واقعیت بر عهده شـرکت متقاضـی است. بدیهی است در صورت احراز ارائه هر گونه اطلاعات فاقـد اعتبار و اصالت، سازمان حفظ نباتات مطابق قانون اقدام لازم را معمول می نماید.