مهندس برومندی: سازمان تات، پشتوانه اجرایی تحول کشاورزی

پایگاه خبری Da1news: با حضور مهندس برومندی معاون امور باغبانی وزارت جهادکشاورزی، چهارمین جلسه شورای راهبردی تحقیقات باغبانی كشور در سالن جلسات حوزه ریاست پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی برگزار شد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی Da1news به نقل از روابط عمومی سازمان تات ؛ به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی، در این جلسه که با حضور مهندس برومندی معاون وزیر جهادکشاورزی در امور باغبانی و رییس شورای راهبردی تحقیقات باغبانی کشور، دکتر جعفری معاون پژوهش و فناوری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، روسا و نمایندگان موسسات تحقیقاتی مرتبط و مدیران معاونت امور باغبانی برگزار شد مهندس برومندی معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی ضمن قدردانی از ابتکار عمل سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در تشکیل شوراهای راهبردی تحقیقات، آن را به منزله پل ارتباطی بخش تحقیقات و اجرا خواند و در ادامه با اشاره به چالش های بخش اجرا در معاونت امور باغبانی به نقش پررنگ تحقیقات در رفع چالش های موجود تاکید کرد.
وی از سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی بعنوان پشتوانه اجرایی تحول کشاورزی در راستای حل چالش ها این بخش یاد کرد و گفت: بسیاری از توفیقات حوزه اجرا در بخش های مختلف کشاورزی حاصل تلاش محققان در موسسات و مراکز تحقیقاتی سازمان تات است. و بدون برنامه ای که مبتنی بر دانش باشد راه به جایی نخواهیم برد.
دکتر جعفری معاون پژوهش و فناوری سازمان در این جلسه اظهار داشت: 60 تا 80 میلیون اصله نهال در کشور تولید می شود که اگر سالم بودن آنها مهم است باید روی هسته های اول سالم کار کنیم.
وی افزود: سالم سازی هسته اولیه گیاهان باغی می بایست از اولویت های معاونت باغبانی و موسسه تحقیقات علوم باغبانی در تولید هسته اولیه باشد و پس از تولید هسته سالم، بلافاصله در بخش های دیگر زنجیره تولید نهال سالم در دستور کار قرار بگیرد.
دکتر صالحی جوزانی، رییس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی ضمن معرفی فعالیت ها و دستاوردهای این پژوهشگاه به تشریح پروژه های خاتمه یافته و در حال انجام پژوهشگاه بیوتکنولوژی در حوزه باغبانی پرداخت. و از پروژه های تهیه کیت تعیین اصالت ژنتیکی محصولات باغبانی، پروتکل تهیه پایه های ارقام خرمای مجول، تعیین اصالت ژنتیکی ارقام بادام کشور و تهیه پروتکل تولید انبوه پایه های سیب مالینگ مرتون به عنوان پروژه های مهم مرتبط با حوزه باغبانی نام برد و بر آمادگی پژوهشگاه برای هرگونه مساعدت و همکاری با معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد.
در پایان این جلسه، اعضای شورا از بخشهای مختلف تحقیقاتی پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی بازدید کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *