سمنان دومین استان کشور در شناسه‌دار کردن باغات است

پایگاه خبری DA1news: مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: سمنان دومین استان کشور در شناسه‌دار کردن باغات است.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، مهدی قرائیان با اشاره به روند اجرای طرح صدور شناسنامه‌دار کردن باغات در استان اظهار داشت: بر اساس نامه ابلاغیه مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مدیر کل دفتر هماهنگی امور استان‌ها استان سمنان در اجرای صدور شناسنامه‌دار کردن باغات پس از استان قم در جایگاه دوم قرار دارد.

وی هدف از اجرای طرح شناسنامه‌دار کردن باغات در کشور و استان را اتصال حلقه زنجیری تولید و تکمیل ارزش محصولات باغی عنوان کرد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان تصریح کرد: در این طرح مشخصات کامل فنی و تخصصی باغات به منظور شناسایی و ساماندهی آمار عرصه‌های باغی به ثبت می‌رسد.

قرائیان خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم با شناسه‌دار کردن باغات به آمار دقیقی در راستای توسعه صادرات محصولات باغی استان برسیم.

وی به دیگر اهداف طرح شناسه‌دار کردن باغات اشاره کرد و گفت: تهیه شناسنامه باغات و عرصه‌های تولیدات باغی کشور و فراهم آوردن امکان استفاده و بهره‌برداری از آمار دقیق باغداران کشور به منظور برنامه‌ریزی و مدیریت کلان زیربخش باغبانی در جهت افزایش کمی و کیفی تولید اصلاح باغات و بهره‌وری از عوامل و منابع تولید، هویت بخشی صنفی به باغداران و بسترسازی در راستای ایجاد و اتصال زنجیره‌های تولید و تکمیل ارزش محصولات باغی از دیگر اهداف این طرح است.