آخرین متد و روش‌های علمی در تولید برنج استفاده شود

پایگاه خبر Da1news: رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه نیاز داریم از آخرین متد و روش‌های علمی در تولید برنج استفاده شود و داشته‌های ما بروزرسانی شود، گفت: هم باید بهره‌وری را افزایش دهیم و هم عملکردها را بالا ببریم.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از مازندپاج، حسن عنایتی‌کلیجی امروز در نشست هیات مدیره دوره هشتم انجمن برنج ایران در موسسه تحقیقات برنج آمل با بیان اینکه تولید برنج و مراحل پس از آن از موضوعاتی است که مورد توجه است، اظهار کرد: مازندران ظرفیت ویژه‌ای در تولید برنج دارد و باید به استمرار و پایداری برسد.

وی گفت: شرایط اقلیمی در تولید برنج بسیار تاثیرگذار است و با توجه به اینکه امسال شاهد کاهش ۳۵ درصدی بارش‌ها در استان بودیم لازم است تولید برنج را با این شرایط مطابقت و سازگاری دهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: در مازندران عقب‌افتادگی تاریخی در زیرساخت‌های تولید داریم و نتوانستیم سرمایه‌گذاری خوبی در مهار و ذخیره‌سازی آب داشته باشیم.

عنایتی با اشاره به اینکه نیاز داریم از آخرین متد و روش‌های علمی در تولید برنج استفاده شود و داشته‌های ما بروزرسانی شود، گفت: هم باید بهره‌وری را افزایش دهیم و هم عملکردها را بالا ببریم.

وی بیان کرد: در حوزه ارقام و بذر پیشرفت خوبی نداشتیم و بخش خصوصی هم نتوانست به خوبی پای کار بیاید و تامین بذر مناسب داشته باشد و اگر با همین منوال پیش رویم قطعا در دستیابی به اهداف با چالش مواجه خواهیم شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه فناوری و تکنولوژی در تولید برنج مورد استفاده قرار گرفت اما در حد کفایت نیست و متناسب با قطعات زمین و شرایط اقلیمی استان نیست، گفت: تجارت و بازرگانی برنج از مواردی است که نیازمند بروزرسانی با شرایط بازار و تجارت جهانی است و با روش‌ها و افکار سنتی نمی‌توان در این زمینه موفق عمل کرد.

وی ادامه داد: اصلاح ساختار و برندسازی در حوزه بازار برنج انجام شد اما مورد انتظار و کافی نیست و به هیچ وجه پاسخگوی نیاز و سلیقه بازار نیست.

عنایتی خاطرنشان کرد: واردات برنج و ثبت سفارش این محصول مطابق با نیاز واقعی و در نظر گرفتن تولید داخلی نبود و به همین خاطر در بازار این محصول در استان با چالش مواجه شدیم.

وی اضافه کرد: تخلیط برنج هم در برخی مواقع باعث شد به برند و جایگاه برنج استان خدشه وارد شود که نیاز داریم با برندسازی مناسب با این پدیده مقابله کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *