دکتر برزعلی تاکید کرد: استفاده از بذور گواهی شده در جهت افزایس عملکرد و میزان تولید

پایگاه خبری DA1news: دکتر برزعلی از کشاورزان استان گلستان خواست حتی المقدور از بذور گواهی شده استفاده کنند تا هم عملکرد و میزان تولید افزایش یابد و هم آفات و بیماری ها از بین بروند.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان گلستان، دکتر برزعلی با حضور در برنامه زنده تلویزیونی حرف حساب سیمای مرکز گلستان به تشریح اقدامات و خدمات این سازمان در روستاها پرداخت و گفت: در دولت سیزدهم اقدامات و‌خدمات بسیار خوبی در بخش کشاورزی و در برنامه های توسعه ای در روستاهای استان برنامه ریزی و اجرا شده است و بنا به فرموده مقام معظم رهبری(مدظله العالی) که امسال را سال رشد تولید مهارتورم نامیدند رشد تولید و چرخش های تحول آفرین محور برنامه ریزی های ما قرار گرفت.

دکتر برزعلی تاکید کرد: ما عملکرد قابل قبولی در حوزه محصولات زراعی و باغی داریم به عنوان مثال توانسته ایم در تولید زیتون عملکرد چهاربرابری داشته باشیم و همچنین برای اولین بار رتبه اول تولید مرغ را در سال جاری به دست آوردیم.

وی افزود: ما افزایش تولید را در راستای افزایش درآمد روستاییان برنامه ریزی و اجرایی می کنیم.
وی با ذکر این نکته که خبرهای خوبی برای کشاورزان استان دارد، افزود: در بحث جهش تولید در دیمزار ها وام های کم بهره با بازپرداخت هفت ساله و چهار درصد به متقاضیان ارائه می شود و اگر سیاست های ابلاغی بخش کشاورزی را به درستی اجرا کنند برای خرید ادوات سی درصد وام بلاعوض پرداخت می کنیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان در ادامه گفت: بذور گواهی شده به میزان کافی در استان تهیه شده و تدارک خوبی در حوزه کود اوره، کود سفید و کود پتاسه فراهم کرده ایم.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: کشت محصولات پاییزه برای اولین بار براساس مدلسازی رایانه ای و براساس اصول دانش بنیان برنامه ریزی شده و درحال اجرا می باشد.