دفتر امور خاک کشاورزی استان سمنان راه‌اندازی شد

پایگاه خبری DA1news: مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از راه‌اندازی دفتر امور خاک کشاورزی در این سازمان خبر داد.

به گزارش اخبار رزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، حسین شاهینی درباره اهمیت خاک اظهار داشت: خاک به‌عنوان یک منبع طبیعی مهم بر ثروت ملت‌ها و امنیت غذایی هر کشور تأثیر دارد.

وی افزود: با رشد روزافزون جمعیت در جهان و محدودیت منابع خاک، سرانه زمین و تولید محصولات کشاورزی در حال کاهش است.

مدیر آب‌ و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان تصریح کرد: ازاین‌ رو شناخت و تمرکز بر چالش‌های پیش روی منابع خاک کشاورزی، ما را در مدیریت بحران و انتخاب استراتژی‌های مقابله مناسب و اقدامات بهینه یاری می‌دهد.

شاهینی با اشاره به‌ضرورت تبیین جایگاه خاك در کشور گفت: با توجه به وظایف و تکالیف قانونی در این حوزه، وجود تشکیلاتی رسمی و تخصصی در حوزه امور خاک کشاورزی در مجموعه وزارت جهاد کشاورزی کاملاً ملموس است.

وی افزود: در این راستا دفتر امور خاک کشاورزی مدیریت آب‌وخاک استان سمنان با هدف پیگیری قوانین و مقررات در حوزه امور خاک کشاورزی، پیگیری شناسایی چالش‌های پیش‌رو در حوزه خاک‌های کشاورزی و راهکارهای مقابله با این چالش‌ها اقدام به راه‌اندازی دفتر امور خاک کرد.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: هماهنگی جهت انجام مطالعات خاک‌شناسی و تهیه نقشه‌های مدیریت پذیری خاک با هدف مدیریت پایدار خاک‌ کشاورزی و پیگیری آموزش کشاورزان و بهره‌برداران در زمینه راه‌های حفاظت از خاک از دیگر اهداف راه‌اندازی دفتر امور خاک در سازمان جهاد کشاورزی ساتان سمنان بود.
گفتنی است «سارا سینا» در آیینی به‌عنوان مسئول دفتر امور خاک کشاورزی در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان معرفی شد.

این مراسم با حضور سید اسماعیل صالحی معاون فنی واجرایی دفتر امورخاک کشاورزی کشور، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان، معاون تولیدات گیاهی و همچنین تیم ارزیاب معاونت آب وخاک وزارت جهاد کشاورزی و مدیر و پرسنل مدیریت آب وخاک وامورفنی ومهندس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان انجام شد.