صادرات ۵۰۰ هزار تن سیب‌زمینی اردبیل به‌زودی آغاز می‌شود

پایگاه خبری DA1news: نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اردبیل از صادرات ۵۰۰ هزار تن سیب زمینی در استان اردبیل خبر داد و گفت: به منظور حمایت از کشاورزان و سیب‌زمینی کاران، صادرات این محصول به‌زودی از استان به کشورهای همسایه و بازارهای هدف آغاز می‌شود.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی، پیرموذن رقم سیب‌زمینی تولید شده در این استان را کیفی‌ترین و با ارزش‌ترین ارقام تولید سیب‌زمینی در جهان عنوان کرد و ادامه داد: در کنار اجرای الگوی کشت، باید مشکلات و دغدغه‌های کشاورزان را نیز برطرف کنیم و در قالب این الگو، ترویج محصولات با ارزش و کشت آنها را شاهد باشیم.

این کارشناس مسائل اقتصادی با تاکید بر لزوم راه‌اندازی و توسعه صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی در استان گفت: زیرساخت‌های صنایع تبدیلی و تامین مواد اولیه در استان به دلیل نبود امکانات لازم فراهم نشده و از این بابت بخش کشاورزی ارزش افزوده این بخش محروم مانده است.

وی ادامه داد: بحث ایجاد صنایع تبدیلی در استان به‌ویژه در حوزه کشاورزی بیشتر در مورد سیب زمینی تحقق یافته و هنوز در زمینه فرآورده‌های دیگر از جمله تولیدات دامی به این موضوع توجه کافی نشده است.