کشاورزان استان قزوین از هرگونه افزایش کشت بهاره و تابستانه خودداری کنند

پایگاه خبری Da1news: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: کشاورزان این استان با توجه به محدودیت منابع آبی و سهمیه از پیش تعیین شده از هرگونه افزایش بهاره و تابستانه خودداری کنند.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از  روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، علی راه انجام روز یکشنبه در کمیته مصرف بهینه آب کشاورزی در سازمان جهاد کشاورزی با بیان این مطلب افزود: هیچ گونه آب مازاد بر سهمیه برای کشت های موجود تخصیص نیافته و همچنین تا اعلام میزان تخصیص آب تابستانه از هرگونه برنامه ریزی برای کشت بهاره و تابستانه خودداری شود.

وی اضافه کرد: تمامی کشاورزان باید با عنایت به وضعیت آب موجود در سد طالقان و لزوم کشت و کار طبق طرح‌های کشت صادره و سطوح قابل کشت که سالانه بر اساس میزان آب موجود تعیین میشود اقدام کنند.

در ادامه این نشست با حضور معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی و معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای و سایر مدیران این دو دستگاه و اعضاء هیات مدیره تعاونی آب بران، آخرین وضعیت آب در شبکه آبیاری طالقان تشریح و مسائل و مشکلات توزیع آب و درخواست‌های کشاورزان بررسی و تصمیمات لازم بمنظور ادامه روند و بهره برداری بهینه از آن اتخاذ شد .

در پایان این نشست بر همکاری مشترک دو دستگاه و تعاونی آب بران بمنظور هم افزایی و وحدت رویه در انجام امور تاکید و با توجه به تفکیک وظایف صورت گرفته مقرر شد تا پیگیریهای لازم برای حصول نتیجه توسط طرفین صورت پذیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *