درخشان: انجمن بادام چهارمحال و بختیاری در جهت برند سازی تشکیل شده است

پایگاه خبری DA1news: رئیس اتاق اصناف کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: انجمن بادام که تحت نظر اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری تشکیل شده است در خصوص برند سازی بادام تولیدی در استان به جهت جلوگیری از خام‌فروشی این محصول تشکیل شده است.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی، مرتضی درخشان ، اظهار کرد: چهارمحال و بختیاری زمانی به استان آب و آفتاب معروف بود اما به دلیل شرایط خشکسالی اخیر که همه کشور را دستخوش خود قرار داده است، دیگر نمی‌توان نام آب را برای این استان به کار برد.

درخشان ادامه داد: زنجیره تولید و عرضه بادام باید در استان تکمیل شود، تولید بادام در این استان از گذشته بوده است اما از دهه ۶۰ به بعد بادام استان به صورت رسمی با برند مامایی عرضه شد.
درخشان با اشاره به مسئله حمل و نقل، بسته‌بندی و فروش محصول بادام در چهارمحال و بختیاری، عنوان کرد: مقصد اصلی صادرات بادام کشور هند است اما مهم‌ترین کشورهای مصرف کننده این بادام فرانسه و آمریکا هستند.
وی خاطرنشان کرد: برای توسعه زنجیره بادام در چهارمحال و بختیاری نیاز به حمایت‌هایی وجود دارد که ازجمله آن می‌توان به تأمین تسهیلات سرمایه در گردش صادر کنندگان اشاره کرد.