لطف اله رضائی عنوان کرد: خرید بیش از ۴۹هزار تن گندم در استان سمنان

پایگاه خبری Da1news: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از خرید۴۹هزار و ۱۸۸ تن گندم از گندمکاران این استان خبر داد.
به گزارش اخبار روزانه کشاورزی Da1news به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، لطف اله رضائی با بیان اینکه خرید این میزان گندم تا نهم تیرماه بوده است اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۰۹ هزار تن گندم از گندمزارهای استان سمنان برداشت شود.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده برای خرید گندم از کشاورزان این استان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۸۰ هزار تن گندم از گندم کاران استان خریداری شود.
رضائی از فعالیت ۳۰ مرکز خرید در سراسر استان سمنان خبر داد و افزود: این سی مرکز شامل مراکز مباشرین که توسط تعاونی روستایی اداره می‌شود و در کنار مراکز دولتی در اختیار غله، سیلوها و انبارهای مکانیزه کار خرید گندم را انجام می‌دهند.
وی خاطرنشان کرد: بیش از ۷۰ کارشناس کشاورزی با عنوان عامل تشخیص و عامل ذیحساب بر مراکز خرید نظارت می‌کنند.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان همچنین از افزایش خرید گندم نسبت به سال گذشته خبر داد و با اشاره به آمار خرید گندم تا روز گذشته افزود: تا ابتدای روز گذشته در مجموع بیش از ۴۹ تن گندم در استان سمنان خریداری شده است.
رضائی با اشاره به ارزش ریالی گندم خریداری شده از کشاورزان استان تا کنون با توجه به افزایش قیمت خرید از سوی دولت سیزدهم تصریح کرد: ارزش ریالی این میزان گندم خریداری شده در استان سمنان بیش از پنج هزار و ۶۵۶ میلیارد ریال بوده است.
وی افزود: از این میزان تا کنون بیش از چهار هزار و ۱۵۱ میلیارد ریال معادل بیش از ۷۳ درصد مجموع ارزش گندم خریداری شده به گندمکاران استان سمنان پرداخت شده که آمار بسیار قابل توجهی است. روند پرداخت مطالبات گندمکاران استان سمنان نیز با سرعت و به صورت مستمر ادامه دارد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به سهم هریک از شهرستان های استان سمنان در گندم تحویلی به مراکز خرید تضمینی عنوان کرد: تا کنون در شهرستان گرمسار ۱۳ هزار و ۷۸ تن گندم از کشاورزان خریداری شده است و این میزان در شهرستان میامی ۱۴ هزار و ۹۷۹ تن است.
رضائی با بیان اینکه میزان خرید تضمینی گندم در شهرستان آرادان ۹ هزار و ۹۶۲ تن بوده است افزود: بر اساس آخرین آمار جمع آوری شده تا ابتدای روز گذشته، گندمکاران شهرستان های شاهرود و دامغان نیز به ترتیب پنج هزار و ۷۳۷ تن و دو هزار و ۴۶۷ تن گندم مازاد خود را به مراکز خرید تضمینی گندم تحویل داده اند.
وی با بیان اینکه در شهرستان سمنان نیز دو هزار و هفت تن گندم به صورت تضمینی خریداری شده است؛ میزان خرید تضمینی این محصول در شهرستان سرخه را ۹۴۶ تن اعلام کرد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به استقبال کشاورزان این استان از طرح خرید تضمینی گندم با توجه به قیمت مناسب اعلام شده و سرعت در پرداخت بهای این محصول به گندمکاران، از استمرار روند خرید گندم از کشاورزان در ماه های آتی خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *