خیام نکویی: مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره) محور آموزش های بین المللی

پایگاه خبری DA1news: معاون وزیر و رئیس سازمان تات با اشاره به اینکه مرکز امام مغز متفکر دوره های کاربردی در بخش کشاورزی است، گفت: این مرکز محور منطقه ای آموزش های بین المللی” انتقال یافته “می باشد.
به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان تات، به نقل از روابط عمومی مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره)؛ دکتر خیام نکویی در جلسه ارائه گزارش عملکرد مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره) با حضور ناظران ستادی سازمان تات ضمن تاکید بر تشکیل جلسات نخبگانی در این سازمان،خاطر نشان کرد: موسسات و مراکز تحقیقاتی قطعا می توانند در حل مشکلات و چالش های بخش کشاورزی اثرگذار باشند.
رئیس سازمان تات با اشاره به اینکه میوه دانش بنیان شدن بخش کشاورزی بهره وری است، افزود: آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی یکی از ارکان دستیابی به بهره وری می باشد.
وی خاطر نشان کرد: ایجاد و داشتن برنامه جامع آموزشی، فراگیر و نظام مند از اقدامات مهم در جهت دستیابی به امنیت غذایی پایدار می باشد.
سید مجتبی خیام نکویی، پاسخگویی به مشکلات اولویت دار بخش، آینده پژوهی رئیسان مراکز و موسسات تحقیقاتی، آشنا نمودن مدیران ارشد استانی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با وظایف سازمان تات و موسسات تحقیقاتی و مراکز استانی، استفاده از ظرفیت نخبگان در رفع چالش ها و مشکلات و حفاظت از توانمندی ها و امکانات را از راهبردهای پنجگانه سازمان تات عنوان کرد.
معاون وزیر و رئیس سازمان تات اظهار داشت: با در نظر گرفتن تغییرات اقلیمی و خشکسالی و شرایط کشورهای همسایه و مدیریت های غیراصولی این کشورها در منابع طبیعی از جمله آب، تنها راه دستیابی به امنیت غذایی پایدار، دانش بنیان شدن بخش کشاورزی و توانمندسازی نیروهای انسانی در این حوزه میسر خواهد بود .
معاون وزیر و رئیس سازمان تات خاطر نشان کرد: مرکز امام مغز متفکر دوره های کاربردی در بخش کشاورزی است و این مرکز محور منطقه ای آموزش های بین المللی “انتقال یافته” می باشد.
وی تاکید کرد: این مرکز می تواند به عنوان کانون آموزش های بین المللی منطقه ای بعنوان بازوی بین الملل سازمان تات، کانون آموزش های ملی و بین المللی پارک علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی، کارگزار مجموعه آموزش و ترویج کشاورزی و کارگزار حوزه نماینده ولی فقیه در حوزه مدیریت فرهنگ جهادی بیش از پیش فعالیت کند و لازمه آن انجام کار مضاعف می باشد.
شایان ذکر است مجتبی خیام نکویی و هیات همراه پس از اتمام جلسه از زیست بوم فناوری های نوین آموزش کشاورزی و مرکز نوآوری و فناوری های نوین اینولند مستقر در مرکز و نمایشگاه حجاب، خون بهای شهیدان که به مناسبت هفته گرامی داشت دفاع مقدس در جوار مزار شهدای گمنام بر پا می باشد، بازدید کردند.