سازمان تات مجری آموزش محققین جوان ازبکستان در زمینه کشاورزی شد

پایگاه خبری DA1news: در سفر دکتر خیام نکویی معاون وزیر و رییس سازمان تات و هیات همراه، آموزش محققین جوان ازبکستان در زمینه کشاورزی ایران کلید خورد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، خیام نکویی، معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی به همراه دکتر ولی نسب، مدیر کل دفتر ارتباطات علمی و همکاری‌های بین‌المللی، امروز به تاشکند سفر کردند.
در راستای توافقات بین سازمان تات و وزارت توسعه و فناوری کشور ازبکستان، برنامه‌ای برای آموزش محققین جوان ازبکستان در دوره های آموزشی یک ماهه در حوزه کشاورزی تدارک دیده شده است.
ملاقات‌های رسمی با وزیر توسعه و فناوری، وزیر کشاورزی جمهوری ازبکستان و امضاء سند توافق‌نامه و قرارداد مرتبط کاری از مهمترین اهداف این سفر است.
همچنین، در این سفر به منظور مطالعه و بررسی زمینه‌های همکاری مشترک، از جمله پنبه، محصولات باغی و زراعی و موارد دیگر، مذاکرات فنی بین نمایندگان دو طرف صورت خواهد گرفت.
گفتنی است، برگزاری این نشست‌ها و آموزش‌های تخصصی،علاوه بر روابط دوستانه باعث تبادل تجربیات بین دو کشور در حوزه کشاورزی خواهد شد