خیام نکویی عنوان کرد: نقش بی‌بدیل شورای عالی انقلاب فرهنگی در تدوین سند امنیت غذایی

پایگاه خبری DA1news: نشست صمیمانه حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، روسای مؤسسات و پژوهشگاه‌های تحقیقات ملی تابعه سازمان در موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر برگزار شد.
به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان تات، سید مجتبی خیام نکویی، معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی ضمن تأکید بر نقش بی‌بدیل شورای عالی انقلاب فرهنگی در تدوین و تصویب سند امنیت غذایی کشور اظهار داشت: ریل‌گذاری آینده امنیت غذایی کشور با محوریت شورای عالی انقلاب فرهنگی است و این شورای عالی بر دو بال فرهنگ و علم و فناوری استوار می باشد.
خیام نکویی، دانش‌بنیان شدن بخش کشاورزی و حوزه امنیت غذایی را از انتظارات رهبر معظم انقلاب اسلامی و جامعه از بخش کشاورزی برشمرد و بهره‌وری را میوه دانش‌بنیان شدن فعالیت‌ها در حوزه کشاورزی عنوان کرد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: ظهور و بروز سازمان تات و بخش کشاورزی در شرایط بحران های محیط‌زیست؛ تغییر اقلیم در جهان ، خشک‌سالی قابل‌مشاهده و استفاده از ظرفیت‌های فرادستگاهی در اجرای سند امنیت غذایی ضروری است.
وی هدف از این بازدید را دیدار و آشنایی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از دستاوردها، فناوری‌ها و چالش‌های مؤسسات و پژوهشگاه‌ها تابعه سازمان تات عنوان کرد.